دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

بررسی ریاضی یک حدیث

در کتاب معاد نوشته ایت اله دستغیب شیرازی ایشان از پیامبر اسلام نقل قول می کنندکه رسول حدا فرمود:هر مومن که شهید می شود در بهشت قصری انتظارش را می کشد که در ان قصر70حجره است و هر حجره دارای 70 تخت است و بر هر تختی 70 فرش گسترانده اند و بر هر فرشی 70 حوری نشسته و انتظار ان شهید کشته شده در راه اسلام را می کشد .با بررسی این سخن و با یک ضرب ساده ریاضی می توان به این نتیجه رسید که بر طبق سخنی که از رسول خدا نقل شده ،7 به توان 4 حوری یعنی رقمی معادل 24/010/000(حدود 24 میلیون ) حوری بهشتی فقط در انتظار یک شهید اسلامی می باشد.ایا به نظر شما این با منطق سازگاری دارد؟.

۱۳۸۸ مهر ۶, دوشنبه

نه چیز موجب فراموشی است



امام هفتم شیعیان فرمودند:نه چیز موجب فراموشی اند،خوردن سیب ترش و گشنیز و پنیر و خوردن دم زده موش و شاشیدن در اب راکد(ایستاده) و خواندن نوشته سر گورها و راه رفتن میان دو زن و دور انداختن شپش و حجامت در گودی پشت سر.
منبع:خصال شیخ صدوق،صفحه 189 و 190
دو عکس از دو صفحه مورد نظر

۱۳۸۸ مهر ۵, یکشنبه

تخیل، توهم.و یا هرچیزی که شما اسمش را می گذارید.

اگر مرد در اثر حادثه ای با عمه و خاله اش زنا کند.مثلا شب در اطاقی در طبقه بالا خوابیده ودرست زیر همان اطاق در طبقه پایین عمه یا خاله اش خوابیده و زلزله اتفاق افتاد که بر اثر ان زلزله حائل بین دو طبقه از بین رفت و او از بالا روی عمه و خاله اش فرود امد و اتفاقی ذکرش(الت تناسلی مرد)در فرج(الت تناسلی زن) عمه یا خاله اش دخول کرده.لازم نیست خود داری کند و می تواند کارش را تمام کند و بعد هم با دختر او مزاوجت نماید.
منبع:رساله توضیح المسائل خمینی،مسئله 2401

۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

برای بی مذهبان

مردم همان دینی را که دارند می پذیرند،فیلسوفان هیچ دینی را نمی پذیرند،سیاستمدارن همه ادیان را مفید می دانند.(یکی از ضرب المثل های رومی)/علم مرگ ادیان را رقم می زند.(اسکار وایلد)/ایمان مساوی است با صبر نکردن برای ان که چه چیز صحیح است./(نیچه)/تعقیب و ازار مردم فقط مختص به یک دین نیست.بلکه ماهیت همه ادیانی است که قدرت داشته اند و قانون را دردست داشته اند.(تامس پین)/قسمت هایی از انجیل را که نمی فهمم ناراحتم نمی کند،قسمت هایی را که می فهمم ناراحتم می کند.(مارک تواین)/با جسارت وجود خدا را به پرسش بگیر،چرا که اگر خدایی وجود داشته باشد باید خرد را بیشتر از تقلید کورکورانه ارج نهد./(توماس جفرسون)/هیچ مدرکی در مورد معجزه ها وجود ندارد مگر مدارکی که دروغ بودن ان ها را ثابت می کند.معجزه در این جاست که عده ای سعی می کنند این دروغ ها را اثبات کنند.(دیوید هیووم)/اگر خدا می تواند هرکاری انجام دهد پس می تواند سنگی بسازد که خودش نتواند ان را بلند کند.پس کاری هست که خدا نمی تواند انجام دهد.(لکرتیوس،شاعر رومی)/اسکیمو:اگر من چیزی درباره گناهان و خدا ندانم ایا باز هم به جهنم می روم؟کشیش در پاسخ اسکیمو: نه،اگر ندانی نمی روی.-اسکیمو: پس چرا می خواهی این ها را به من بگویی.(دیلارد)/فکر می کنم برای اتئیست شدن بهترین راه خواندن کتاب های مقدس است.(دونالد مورگان)/

۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

ایا این قصه را هم برای شیعیان می گویند؟(چگونگی کشتن عبدالرحمن بن ملجم مرادی)

بعد از دفن حضرت علی،حسن بن علی به سوی عبدالرحمن بن ملجم رفت و او را از زندان خارج کرد تا وی را بکشد.پس مردم جمع شدند.حسن بن علی گفت که او را اتش بزنیم.عبدالله بن جعفر و حسین بن علی و محمدبن حنیفه گفتند اجازه دهید تا دل خود را از او خنک کنیم..پس عبدالله بن جعفر دست او را و پاهای او را قطع کرد.ابن ملجم شکوه نکرد.سپس میخ داغ به چشمان او کشید.او(ابن ملجم) شکوه نکرد.در این هنگام ابن مجلم به عبدالله بن جعفر گفت: تو چشمان خودت رابه سائیده سرب سرمه می کنی.،سپس گفت اقراباسم ربک تلذی خلق و تا اخر سوره را خواند.،پس چشمان ابن ملجم پر از اشک شد.پس تصمیم گرفتند که زبان او را قطع کنند، پس او شکوه کرد.پس به او گفتند ای دشمن خدا وقتی که دستانت را می بریدیم ناله نکردی.،اکنون چه شده است که وقتی می خواهیم زبانت را ببریم ضجه می زنی؟گفت من ضجه می زنم زیرا از این دنیا متنفرم.پس زبان او را بریدند و او را درون نمدی پیچیده و سوزاندند.

منابع:
1-مروج الذهب مسعودی، ترجمه ابوالقاسم پاینده،جلد نخست برگ 775
2-الطبقات الکبری ابن سعد،جلد سوم،ذکر عبدالرحمن بن ملجم مرادی
3-ارشاد (شيخ مفيد) 1/22

۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

عدالت علی از نگاهی دیگر

عدّه اى از محدّثين و مورّخين از حضرت صادق آل محمّد؛ و نيز از باقرالعلوم عليهما السلام نقل كرده اند:
پس از آن كه امام اميرالمؤ منين علىّ عليه السلام از جنگ جمل با ناكثين و اهل بصره رهائى يافت و پيروزمندانه بازگشت ، هفتاد نفر مرد از اهالى هندوستان به حضور آن حضرت آمدند و پس از آن كه اسلام را پذيرفتند و مسلمان شدند، حضرت با زبان هندى با آنان سخن مى گفت و پاسخ سئوالات آن ها را به زبان خودشان مطرح مى فرمود.
و چون كراماتى از آن حضرت مشاهده كردند، مدّعى شدند كه علىّ بن ابى طالب عليه السلام خدا است .
امام علىّ عليه السلام اظهار نمود: اى جماعت ! آنچه را كه شما درباره من گمان كرده ايد، درست نيست ؛ بلكه من نيز همانند شما بنده اى از بندگان خداوند متعال مى باشم .
امّا آن ها فرمايشات حضرت را نپذيرفتند و بر گفته خويش اصرار ورزيدند كه تو همان خدا هستى ، چون همه چيز را مى دانى .
حضرت از اين حركت خشمگين شد و فرمود: واللّه ! اگر از عقيده و حرف خود برنگرديد و توبه نكنيد، شما را خواهم كشت .
وليكن آن ها بر عقيده و حرف خود پافشارى كردند.
به ناچار حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام دستور داد تا چند حلقه قنات حفر نموده و آن ها را از زير زمين به يكديگر متّصل نمايند؛ سپس تمامى آن هفتاد نفر را كه منكر آفريدگار جهان شده بودند داخل قنات ها انداختند؛ و سر قنات ها را نيز پوشانند.
پس از آن يكى از قنات ها را كه خالى بود، پر از هيزم نموده و آتش زدند، و چون دود آتش به تمامى قنات ها جريان پيدا كرد، تمامى آن هفتاد نفر خفه گشتند و به هلاكت رسيدند.(

منابع:
1-وسائل الشیعه،جلد 28،ص335
2- کافی،جلد 7،ص 257

۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

ایا بالاترین در راه تغییر است.

بالاترین.سایتی که همه ما دوستش داریم.سایتی که شاید در خفقان و سانسور شدید در ایران یکی از بهترین راه های اطلاع رسانی (مخصوصا برای بچه های درون ایران) باشد.همه ما در قبال بالارین مسئولیم و بالترین هم در مقابل کاربراش مسئولیت هایی دارد.ماجرا از چند وز پیش شروع می شود که یکی از کاربران بالاترین موضوع داغی را با عنوان:پایان رای اعتماد مجلس به کابینه کودتا ایجاد کرد.اما در کمال تعجب پس از چند دقیقه مدیران و یا بالایارهای بالاترین تیتر موضوع داغ را این گونه تغییر دادند:پایان رای اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی دولت.ایا واقعا در بالاترین تغییری ایجاد شده.ایا به نظر شما دولتی که با خون بهای فرزندان ایران به طور نامشروع بر سر کار امده و درصد بسیار زیادی از مردم ایران و کاربران بالاترین به کودتایی بودنش اشاره دارند را نمی توان دولت کودتا خواند؟ایا به نظر مدیران بالاترین این دولت مشروع ست که تیتر را ان گونه تغییر می دهند؟ مدیران بالاترین چه در سر دارند؟ ایا فکر نمی کنید بهتراست با کاربرانتان روراست تر باشد و بگویید که چه اتفاقی افتاده.امیدوارم این لینک ببحثی برای باز شدن مشکلات و دادن راه حل برای ان باشد.
برای اثبات ادعایم اینجا را ببنید.

۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

اصلاح طلبا ن امروز،دیکتاتورهای دیروز

هاشمی رفسنجانی:مدتها بد که حوصله دانشجویان وفادار جمهوری اسلامی از جنجال گروه ها در دانشگاه به سر رسیده بود و دائما به ما مراجعه می کردند که کاری بکنیم.(1)/زهرا رهنورد: دانشگاه در حقیقت لانه غرب زدگی شده .استادانی که رابطه طاغوتی با نظام قبلی داشتند هنوز وجود دارند.(2)-لیبرال ها با تفکر غربزده و روحیه محافظه کار پدر انقلاب ما را در اورده اند(3)-وزارت ارشاد ملی باید هرچه زودتر نشریات زهر اگین وابسته دانشگاه ها را جمع کند و دست از دموکرات منشی بردارد.کمی هم اسلامی انقلابی و با تعصب عمل کند.(4)حسین حاج فرج دبّاغ(دکتر سروش):از کسانی که مشتاق علم بودند کمتر شنیدم که با بستن دانشگاه ها حسرت خورده باشند.
منابع:
1-روزنامه کیهان ،2 اردیبهشت 1359
2-جمهوری اسلامی 31 فروردین 1359
3-مصاحبه با مجله سروش،شماره 62، مرداد59،ص 24
4-مصاحبه با مجله سروش،شماره 63،25 مرداد 1359،ص40
5-مصاحبه با مجله سروش،شماره 6،18 دی 1359،ص 39

۱۳۸۸ شهریور ۲, دوشنبه

فاطمه رجبی مردان را بشناسید(نظرات محسن سعید زاده درباره زنان)

1-زن ها حق حضور و رفت امد در جامعه را ندارند.2-اگر خروج زن ها از خانه ضرورت پیدا کند باید از کنار دیوارها و کنار پیاده روها با شتاب بگذرند.3-کسی نباید صدای زن ها را بشنود..4-زن ها اجازه رفتن به حمام را ندارند.5-هرگاه لازم باشد زن ها سخن بگویند حداکثر باید پنج کلمه را بگویند.6-.مسافرت کردن برای زن ها جایز نیست.7-مرکب سواری برای زن ها مشروع نیست.8-زن ها موجوداتی در ردیف اسب و خانه هستند.9-زن ها را باید کتک زد.10-اگر زن زیر مشت و لگد شوهر بمیرد شوهر قصاص نمی شود.11-بیشتر زن ها اهل دوزخ هستند.12-زن عورت است و باید در خانه بماند،زن هایی که در قعر خانه باشند به خدا نزدیکترند.13-از زنان دوری و پهیز کنید که نخستین فتنه در بنی اسرائیلاز زنها بود.14-امام صادق فرمود زن ها از مردها افریده شده اند.بنابراین زن ها را در خانه زندانی کنید.

منبع: مقاله حجت الاسلام محسن سعید زاده با عنوان اگر شما جای من بودید چاپ شده در روزنامه جامعه به تاریخ 1377/03/07

۱۳۸۸ مرداد ۱۱, یکشنبه

اندیشه های فاشیستی یک رهبر

یوم الله اقعی روزی است که امیرالمومنین علیه السلام،شمشیرش را کشید و خوارج را از اول تا به اخر درو کرد و تمام شان را کشت.به این مردم(زندانیان در بند) شلاق می زنیم تا ادم شوند،امیرالمومنین اگر قرار بود مسامحه کندشمشیر نمی کشید تا 700 نفر را یک دفعه بکشد.شما روحانیون چرا هی ایات رحمت در قرآن را می خوانید.چرا ایات قتال را نمی خوانید؟ رحمت مخالفت با خداست./ما خلیفه می خواهیم که دست ببرد،حد بزند،رجم کندهمان طور که رسول الله دست می برید،حد می زدرجم می کرد.همان طور که رسول الله یهود بنی قریظه را چون جماعتی ناراضی بوند قتل عام کرد/این عواطف بچه گانه را کنار بگذارید.ما معتقدیم مجرم اصولا محاکمه ندارد و باید او را کشت.تنها باید هویت انان را ثابت کرد و بعد ان ها را کشت./

منبع:سخنرانی خمینی به مناسبت هفته وحدت آذر ماه 1360

۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

شکنجه امروز از این افکار سرچشمه می گیرد.

آیت اله محمدی گیلانی:محارب بعد از دستگیر شدن،توبه اش پذیرفته نمی شود و کیفرش همان است که قران گفته.کشتن به شدیدترین وجه .حلق اویز کردن به فضاحت بار ترین حالت ممکن.تعزیر باید پوست را بدرد،از گوشت عبور کند و استخوان را بدرد.(1)/آیت اله قدوسی: در زندان ها شکنجه صورت نمی گیرد اما مجازات اسلامی اعمال می شود.(2)/آیت اله موسوی تبریزی:یکی از احکام جمهوری اسلامیث این است که هرکس در برابر این نظام عادل بایستد،کشتن او واجب است.زخمی اش را باید زخمی تر کرد تا کشته شود.این حکم اسلام است(3)/لاجوردی:ما در زندان ها تعزیر می کنیم و تعزیر با اجازه حکام شرع است(4)/ایت اله ری شهری: اگر منظور از شکنجه همان تنبیهاتی است که اسلام به عنوان تعزیرات می گوید ما حتما ان را انجام می دهیم(5)
1-روزنامه کیهان،28/6/1360
2-مصاحبه با روزنامه کیهان،23/11/1359
3-مصاحبه با روزنامه کیهان،29/06/1360
4-کتاب عبور از بحران اثر هاشمی رفسنجانی،صفحه 440
5-مصاحبه با رادیو تلویزیون،14/11/1359

۱۳۸۸ مرداد ۱, پنجشنبه

دروغ های خمینی در پاریس

بشر در اظهار نظر خودش ازاد است.(1)/مطبوعات در نشر همه حقایق و واقعیات ازادند.(2)/شکل حکومت ما جمهوری است، جمهوری به معنای این که متکی به ارای اکثریت است.(3)/اختیارات شاه را نخواهم داشت(4)/من هیچ سمت دولتی را نخوهم پذیرفت.(5)/من چنین چیزی نگفته ام که که روحانیون متکفل حکومت خواهند شد،روحانیون شغلشان چیز دیگری است.(6)/حکومت اسلامی ما اساس کار خود را بر بحث و مبارزه با هر نوع سانسور خواهد گذاشت.(7)/قانون این است،عقل این است.حقوق بشر این است که سرنوشت هر ادمی باید به دست خودش باشد.(8)/در حکومت ما اگر کسی از شخص اول مملکت شکایتی داشته باشد،پیش قاضی می رود و قاضی او را احضار می کند و او هم حاظر می شود.(9)/ما حکومتی را می خواهیم که برای این که یکدسته می گویند مرگ بر فلان کس،انها را نکشند.(10)/اقلیت های مذهبی به بهترین و جه از تمام حقوق خود برخوردار خواهند بود.(11)/زن ها در حکومت اسلامی ازادند و حقوق ان ها مثل حقوق مردها است.(12)/از یهودیانی که به اسراییل رفته اند دعوت می کنیم به وطن خود بازگردند،با ان ها کمال خوشرفتاری خواهد شد.(13)/اولین چیزی که برای انسان هست ازادی بیان است.(14)
منابع:
گفتگو با خبرنگاران در پاریس،11 ابان 1357 1-
2-گفتگو با خبرنگاران در پاریس،11 ابان 1357،صحیفه نور،جلد 4،ص 266
3-صحیفه نور،جلد2،صفحه 517
4-گفتگو با خبرنگاران در پاریس،24 دی 1357
5-گفتگو با خبرنگاران،12 آبان 1357
6-صحیفه نور،جلد 3،صفحه 140-26 دی 1357 در پاریس
7-در مصاحبه با خبرگزاری رویترز،4 آبان 1357
8-مصاحبه با خبرگزاری ها،1/11/1357
9-مصاحبه با خبرگزاریها 17 آبان 1357 در پاریس
10-مصاحبه با خبرنگاران،12 آبان 1357 در پاریس
11-مصاحبه با روزنامه اشپیگل،16 آبان 1357 در پاریس
12-صحیفه نور،جلد 5،صفحه 70
13-سخنرانی اختصاصی ،1 دی ماه 1357 در پاریس
14-سخنرانی 5 آبان 1357 در پاریس

برگی از تاریخ.مخالفت بنی صدر با حجاب اجباری

بنی صدر در دیدار با خمینی: در تهران اولین باری که راه افتادند و شعار((یاروسری یا توسری)) سر دادند رفتم قم پیش آقای خمینی.گفتم اقا تازه اول قضیه ست.مردم هنوز یادشان نرفته.مگر شما در پاریس نگفتید زن ها در پوشش خود ازاد هستند؟ گفت.حرف هایی که در بابا مصلحت در پاریس زده ام هیچ تعهدی در من ایجاد نمی کند؟گفتم پس بفرمایید شما ماکیاول هستید.چطور برای مشا تعهد ایجاد نمی کند اقا؟دین یعنی تعهد.شما در حضور دنیا تعهد کردید حالا می خواهید بزنید زیرش؟گفت حالا که قدرت دارم باید دین خدا را به عمل در اورم.پیامبر اسلام هم اعمال زور را برای عملی ساختن دین واجب می دانست.گفتم حجاب اجباری ممکن است نفرت از اسلام را در نسل جوان بانگیزد.خمینی گفت: این حرف که ظاهر مهم نیست خلاف اسلام است.گفتم این صحبت شما خلاف شرع است.اقا این نسل از ما می پرسد شما که این همه نگران دیده شدن و نشدن موی سر ما هستید چرا کسی به فکر مغزهای ما نیست؟ دنیا را نمی بینید با چه سرعت برق اسایی پیش می رود.چرا به فکر مغزهای زنان نیستید.مغزهای رشد نکرده پوشیده و نپوشیده شان یکی است.اوقاتش تلخ شد و گفت این امور به فقه مربوط است.شما در این ها دخالت نکنید.گفتم این امور به علم مربوط است.جای تاسف است که فقه هنوز نمی خواهد از دستاوردهای علم سود ببرد.مطابق معمول سرش را پیین انداخت و اه کشی.یعنی به این بحث ادامه ندهیم

منبع:
مصاحبه با سعید بهبهانی/17 اوت 2002/-خیانت به امید صفحه 167
2-خیانت به امید صفحه 77

۱۳۸۸ تیر ۲۹, دوشنبه

مصباح یزدی نماینده این تفکر است.

مردم ناقص اند و نیازمند کمال اند و ناکامل اند،پس به حاکمی که قیم امین صالح باشند محتاجند(1)/اعتبار ولایت فقیه به مردم نیست(2)/اگر فقیه در کار نباشد فولایت فقیه در کار نباشد طاغوت است.یا خداست یا طاغوت،اگر رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد طاغوت است.(3)/این چه حرفی است که می گویند اگر مردم خواستند.،مردم چه کاره اند؟مردم احکام خدا را اجرا می کنند.مردم محترم و عزیزیند اما برای اجرای احکام خدا ،نه برای بر هم زدن احکام خدا(4)/مردم خوب می دانند که حکومت مال مردم نیستبلکه حکومت متعلق به خداست.در انتخابات و رفراندوم ها مردم برای بیعت با ولایت فقیه می روند نه برای تعیین حکم خدا.(5)/مخالفت با ولایت فقیه مخالفت با اسلام است.(6)/ولی فقیه نسبت به جان و مال و ناموس مردم اختیر دارد.همان اختیاری که پیغمبر اکرم داشت.(7)/خدا به ولی فقیه از طرف امام زمان اجازه داده که حکومت کند.(8)/عناصر مزدور شیطانی را شناسایی کنیدفهرجا اهنگ مخالفت با ولایت فقیه ساز شده ان را خفه کنید.(9)/ولی فقیه تنها نیست که صاحب اختیار بلامعارض در تصرف در اموال و نفوس مردم می باشد،بلکه اراده او حتی در توحید و شرک خداوند موثر است.و اگر بخواهد می تواند حکم تعطیل شدن توحید را صادر نماید و یگانگی پروردگار ا در ذات تعطیل اعلام کند.(10)/ولایت فقیه محور اصلی انقلاب است.می گویید مشروعیت ولایت فقیه از سوی مردم است.این حرف ها چیست،از خودتان در اورده اید؟(11)/طاعت از شاه با زور و سر نیزه باطل است،اما اطاعت از ولی فقیه واجب است.(12)/رهبر یا ولی فقیه را خدا منصوب می کند.ولی چون مردم قدرت تشخیص ندارندنم یتوانند او را پیدا کنند.(13)/ولی فقیه در حکومت اسلامی مشروعیت خود را از خدا می گیرد.(14)/من یک ادمی هستم که از طرف شارع مقدس ولایت دارم(15)/شما وقتی ولایت فقیه را قبول نداشته باشید20 میلیون که هیچ 30 میلیون هم رای بیاورید تا این رای به تایید ولی فقیه نرسدمعتبر نیست.(16)/مخالفت با ولی فقیه مخالف با امامان و در حقیقت شرک به خداست.(17)/مخالف با ولایت فقیه مخالفت با ائمه و تکذیب اسلام است.(18)/ولایت فقیه از عنایات عرش الهی است.(19)/حکومت ولایت مطالقه فقیه از احکام اولیه اسلام است و مقدم بر تمام احکام نماز و روزه و حج(20).

1-خمینی،ولایت فقیه،روح اله الموسوی الخمینی، بی تا،ص184
2-مصباح یزدی،سخنرانی در جمع ناظران انتخابات استان قم،29 بهمن 1384
3-خمینی،صحیفه نور،جلد 9،صفحه 253
4-ایت اله خزعلی،یالثارات الحسین، شماره 80،صفحه 4
5- ایت اله غرویان،روزنامه رسالت،22 دی 1384
6-خمینی،صحیفه نور،جلد 10،صفحه 88
7-ایت اله جنتی، سمینار ولایت فقیه در تهران
8-ایت اله مکارم شیرازی،خبرگزاری کار ایران،ایلنا، 12/7/85
9-آیت اله یزدی،سخنرانی مصباح یزدی در جمع بسیجیان شهرستان قروه 7/5/1381
10-اذری قمی،روزنامه رسالت، 19/4/68
11-مهدوی کنی،روزنامه رسالت، 13/11/75
12-آیت اله خزعلی،روزنامه خردادف16/3/78
13-ایت اله مشکینی،نشریه شهروند ،چاپ کاندا 05/03/2002
14-ایت اله مصباح یزدی،خبرگزاری جمهوری اسلامی،26/4/85
15-خمینی،صحیفه نور،جلد 5،صفحه 31
16-ایت اله خزعلی؛روزنامه خرداد ،5/03/78
17-ایت اله مصباح یزدی،سخنرانی به مناسبت عید غیر خم،خبرگزاری رسا،16/01/83
18-خمینی،صحیفه نور،جلد 5،صفحه 522
19-ایت اله نمازی،خبرگزاری ایسنا،09/03/85
20-خمینی،صحیفه نور،جلد 20،ص 452

۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

برای روزهای اعتراض وطن


اگر کشوری توقع داشته باشه که هم نادان باشه و هم آزاد چیزی رو انتظار داره که نه بوده و نه هیچ وقت خواهد بود . (توماس جفرسون)/پیروزی یعنی توانایی رفتن از یك شكست به شكست دیگر بدون از دست دادن اشتیاق(وینستون چرچیل)/اگر نتوانیم آزاد زندگی كنیم، بهتر است مرگ را با آغوش باز استقبال كنیم(گاندی)/در هر جا که هستید و با هر چه که در اختیار دارید کاری بکنید(تئودور روزوست)/ایستاده مردن بهتر از زانو زده زیستن است(آلبرکامو)/سکوت اختیار کردن یعنی که ما به خود اجازه ی این باور را بدهیم که عقیده ای نداریم ، که چیزی نمی خواهیم(آلبرکامو)/)به پیروزی بیندیشید و هرگز به شكست فكر نكنید(شوارتز)/تا زماني كه توده مردم براي بهبود حال يكديگر احساس مسؤوليت نكنند، عدالت اجتماعي تحقق نمي‌يابد(هلن کلر)/بعضی مردمان مردن را به میدان دوست دارند،بعضی خواب همیشه را به خانه خویش.همگان آزادند تا آواز خویش را انتخاب کنند(منشور پارسوماش،کورش بزرگ)بی خردی اسارت بدنبال دارد .و خرد موجب آزادی و رهایی است(فردوسی بزرگ)

۱۳۸۸ تیر ۱۷, چهارشنبه

حرف هایی برای افتخار

این منم کوروش پسر ماندانا و کمبوجیه،پادشاه پهناورترین سرزمین های ادمی،از بلندی های پارسوماش تا بابل بزرگ،که جز ازادی اواز دیگری نیاموخته ام و اواز دیگری نخواهم اموخت.هشدارتان می دهماو که به کشتن ازادی بیاید هرگز از هوای اهورا خوشبو نخواهد شد.بخشوده نخواهد شد.بزرگ نخواهد شد.این سخن من است.من به یقین و عدالت باور دارم.من زندگی ها خواهم ساخت،خوشی ها بسیار خواهم اورد،و ملتم را سربلند ساحت زمین خواهم کرد.زیرا شادمانی او شادمانی من است.سلوک سربازان من سلوک پارسیان سرزمین من است.ما برای ازادی مردمان امده ایم،تباهی و تیرگی از ما نیست،وحشت و شقاوت از ما نیست،تازیانه و تجاوز از ما نیست،ما اورندگان ازادی مردمان هستیم.،تنها ترانه و شادمانی باشد.همین و دیگر هیچ.این فرمان من و فرمان فرشتگان زمین است.من پیام اور امید و شادمانی را دوست می دارم.پیروزی باد بر سکون سایه را دوست می دارم،وزیدن زنده گندم زاران را دوست می دارم،خنیاگران و گهواره بانان را دوست می دارم،محبت مردمان و ازادی آوازشان را دوست می دارم.من راستی و درستی را دوست می دارم.پس ای ستم دیدگان فراوانی و خوشی هایتان بسیار باد،فرزندان برومند و برکت نانتان بسیار باد،نان و نمک،خواب آرم و بیداری بارانتان بسیار باد.

منبع:منشور پاسوماش، برگزیده ای از سخنان کورش بزرگ

۱۳۸۸ تیر ۱۵, دوشنبه

سیاست از زبان خمینی

والله اسلام تمامش سياست است ، اسلام را بد معرفی كردند. سياست من از اسلام سرچشمه مى گيرد(1)/دين اسلام يك دين سياسى است كه همه چيزش سياست است ، حتى عبادتش ... اسلام از همه اديان بيش تر در اين معنا پافشارى دارد. همه احكامش يك احكام مخلوط به سياست است ... نمازش مخلوط به سياست است ، حجش مخلوط به سياست است ، زكاتش مخلوط به سياست است ، اداره مملكت سياست است(2)/اگر كسى دين را از سياست جدا بداند، خدا، رسول و ائمه معصومين را تكذيب كرده است(3)/ولايتى كه رسول خدا در اداره جامعه داشت ، بدون ترديد براى ولى فقيه نيز در دوران غيبت ثابت است و اين از مسائل ضرورى و بديهى است(4)/دخالت در سياست در راءس تعليمات انبيا است (5)/سياستي كه در صدر اسلام بود يك سياست جهاني بود. پيغمبر اسلام دستش را دراز كرده بود در اطراف عالم و عالم را داشت دعوت مي‎كرد به اسلام و دعوت مي‎كرد به سياست اسلامي و حكومت تشكيل داد و خلفاي بعد حكومت تشكيل دادند در صدر اسلام از زمان رسول خدا تا آن وقتي كه انحراف در كار نبود سياست و ديانت توأم بودند(6)/
منابع:
1-صحیفه نور-جلد 1-صفحه 65
2-صحیفه نور-جلد 9 -صفحه 138
3-صحیفه نور-جلد 20-صفحه 28
4-صحیفه نور-جلد 9-صفحه 32
5-صحیفه نور-جلد 5-صفحه 44
6-صحیفه نور-جلد 3-صفحه 227

۱۳۸۸ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

جشن های ایران باستان

زرتشتیان به مناسبت های گوناگون ملی وبر اساس اعتقاد به مهر و یکدلی جشن های زیادی را در طول سال برپا می دارند.بزرگترین این جشن ها رامی توان 1- جشن نوروز که جلوه ویزه ای دارد و در باور زرتشتیان از ان فروهر درگذشتگان است که از ده روز پیش از نوروز برای سر زدن به بستگان خود به سوی ان ها می ایند.2-جشن مهرگان: که در روز مهر از ماه مهر برگزار می شود و بیان پیروزی فریدون بر ضحاک تازی و ستمگر است.3- جشن چله: بزرگترین شب سال و اخرین روز از ماه آذر است کهاین جشن برای افزایش روز و روشنایی و یا به اصطلاحی زایش نور خورشید است.4-جشن سده که به مناسبت کشف اتش توسط نیاکان ما می باشد را ارج می نهند و در ان شب تاریکی شب را با روشنایی نور اتش گرامی می دارند.که در شاهنامه فردوسی از این جشن با نام جشن مهار شدن اتش می باشد.5-جشن تیرگان: که این جشن به مناسبت فداکاری آرش کمانگیر در گسترش و پهناور کردن مرزهای ایران دارد.همچنین در جشن تیرگان زرتشتیان به هم اب می پاشند تا بنا به باور سنتی اشان با امدن باران سبز شدن و نو شدن و تازگی بر ان ها آید..6-جشن اسفندگان: که این جشن به مادران و زنان مخصوص است وو در کلامی دیگر به این جشن جشن((سپنته ارمی تی)) نیز گویند.در این روز جشن هایی مخصوص برای مادران در نظر می گیرند.7-جشن های گاهنبارها: که بیشتر مربوط به کشاورزان می شود.جالب است بدانید که این جشن در سال به 6 نوبت ب گزار می شود.و هر دوره پنج روز طول خواهد کشد.

۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

اهویی که مسلمان شد.

راونـدى و ابـن بـابـويـه از امّ سـلمـه روايـت كـرده انـد كـه روزى حـضـرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلّم در صحرائى راه مى رفت ناگاه شنيد كه منادى ندا مى كـند: يا رسول اللّه ! حضرت نظر كرد كسى را نديد؛ پس بار ديگر ندا شنيد و كسى را نديد و در مرتبه سوّم كه نظر كرد آهوئى را ديد كه بسته اند، آهو گفت : اين اعرابى مرا شـكـار كـرده اسـت و مـن دو طـفـل در ايـن كـوه دارم مرا رها كن كه بروم و آنها را شير بدهم و برگردم . فرمود: خواهى كرد؟ گفت : اگر نكنم خدا مرا عذاب كند مانند عذاب عشّاران ؛ پس حـضـرت آن را رها كرد تا رفت و فرزندان خود را شير داد و به زودى برگشت و حضرت آن را بـسـت . چـون اعـرابـى آن حـال را مـشـاهـده كـرد گـفـت : يـا رسـول اللّه ! آن را رهـا كـن . چـون آن را رهـا كـرد دويـد و مـى گـفـت : اَشـْهـَدُ اَن لا اِل هَ اِلا اللّهُ وَ اَنَّكَ رَسُولُ اللّهِ

منبع:

بحار الانوار 17/390 ـ 421، باب پنجم
2-ابن شهر آشوب 1/132

۱۳۸۸ خرداد ۱۶, شنبه

امام زمان در هنگام ظهورش ابوبکر و عمر را می سوزاند.

يكى از اصحاب و شاگردان امام صادق عليه السلام از ایشان سوال کردند.امام زمان بعد از کوفه وارد کدام شهر خواهند شد؟ ایشان فرمودند مدینه.سپس حضرت وارد مسجدالنّبى مى شود و كنار قبر جدّش رسول اللّه صلى الله عليه و آله مى آيد و با صداى بلند مى گويد: اى جمع خلايق ! آيا اين قبر جدّم رسول اللّه است ؟خواهند گفت : آرى ، اى مهدى آل محمّد.پس از آن اظهار مى فرمايد: چه كسانى كنار قبر او قرار گرفته اند؟ گويند: دو هم نشين او، ابوبكر و عمر كنار آن حضرت دفن شده اند.سپس امام زمان می گویند چرا از بين تمام امّت فقط اين دو نفر اينجا دفن شده اند؟اصحاب می فرمایند:چون كه آن دو خليفه آن حضرت بوده اندبعد از آن مى فرمايد: آيا كسى از شماها در اين موضوع - و دفن آن دو نفر - شكّ و شبهه اى ندارد؟همه خواهند گفت:خیر.حضرت بعد از 3 روز دستور نبش قبر می دهند.و جسد آن دو نفر را از قبر درآورند، بدون آن كه تغييرى در شكل آن ها پديد آمده باشد؛عد از آن ندائى از طرف حضرت مهدى (عجّ) به گوش همگان مى رسد: دوستداران اين دو نفر هر كه هست ، سر جاى خود بايستد و آن هائى كه مخالف اين دو مى باشند، در سمتى ديگر قرار گيرند.چون جمعيّت از يكديگر جدا شوند، به دستور آن حضرت ، باد سياه و وحشتناكى مى وزد و آن دو جسد را با تمام علاقه مندانشان به همراه درخت مى سوزاند.
سپس حضرت دستور مى دهد تا آن دو جسد سوخته شده را فرود آورند و به اذن و اراده خداوند زنده مى شوند و اجتماعى عظيم از اقشار مختلف گرد هم آيند.عد از آن ، حضرت ضمن خطبه اى مفصّل تمام جنايت ها و ظلم هائى كه از حضرت آدم به بعد شده ، براى جمعيّت بازگو مى فرمايد.و چون همه ظلم ها و جنايت ها را برشمارد، با دليل و برهان بر عليه آن دو نفر اثبات مى نمايد و آنها نيز مى پذيرند و اعتراف مى كنند.پس از آن كه اعتراف كردند، هر دو نفرشان را مؤاخذه و قصاص مى كند و دستور مى دهد: آن ها را دار بزنند و در آن هنگام آتشى از درون زمين خارج مى گردد و آن ها را مى سوزاند، سپس باد شديدى مى وزد و خاكستر آن ها را متلاشى و پراكنده مى كند.
منابع:
مختصر بصائر: ص 186 - 188،/ هداية الكبرى حضينى : ص 401، / بحارالا نوار: ج 53، ص 12