دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

عدالت علی از نگاهی دیگر

عدّه اى از محدّثين و مورّخين از حضرت صادق آل محمّد؛ و نيز از باقرالعلوم عليهما السلام نقل كرده اند:
پس از آن كه امام اميرالمؤ منين علىّ عليه السلام از جنگ جمل با ناكثين و اهل بصره رهائى يافت و پيروزمندانه بازگشت ، هفتاد نفر مرد از اهالى هندوستان به حضور آن حضرت آمدند و پس از آن كه اسلام را پذيرفتند و مسلمان شدند، حضرت با زبان هندى با آنان سخن مى گفت و پاسخ سئوالات آن ها را به زبان خودشان مطرح مى فرمود.
و چون كراماتى از آن حضرت مشاهده كردند، مدّعى شدند كه علىّ بن ابى طالب عليه السلام خدا است .
امام علىّ عليه السلام اظهار نمود: اى جماعت ! آنچه را كه شما درباره من گمان كرده ايد، درست نيست ؛ بلكه من نيز همانند شما بنده اى از بندگان خداوند متعال مى باشم .
امّا آن ها فرمايشات حضرت را نپذيرفتند و بر گفته خويش اصرار ورزيدند كه تو همان خدا هستى ، چون همه چيز را مى دانى .
حضرت از اين حركت خشمگين شد و فرمود: واللّه ! اگر از عقيده و حرف خود برنگرديد و توبه نكنيد، شما را خواهم كشت .
وليكن آن ها بر عقيده و حرف خود پافشارى كردند.
به ناچار حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام دستور داد تا چند حلقه قنات حفر نموده و آن ها را از زير زمين به يكديگر متّصل نمايند؛ سپس تمامى آن هفتاد نفر را كه منكر آفريدگار جهان شده بودند داخل قنات ها انداختند؛ و سر قنات ها را نيز پوشانند.
پس از آن يكى از قنات ها را كه خالى بود، پر از هيزم نموده و آتش زدند، و چون دود آتش به تمامى قنات ها جريان پيدا كرد، تمامى آن هفتاد نفر خفه گشتند و به هلاكت رسيدند.(

منابع:
1-وسائل الشیعه،جلد 28،ص335
2- کافی،جلد 7،ص 257

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سپاس از تلاشی که در راه گسترش دانش و آگاهی میکنید.

ناشناس گفت...

با سپاس. خواهشمندم منابع خود را دقیقتر بنویسید. برای نمونه بسیاری از این کتابهای دینی، چاپهای کاملا گوناگونی دارند، از نظر شمار جلدها و صفحه‌ها، برای همین باید اطلاعات مربوط به سال و چاپخانه هم آورده شود تا بتوان به سادگی در خود منبع موضوع را یافت. یک راه دیگر این است که بر پایه عنوان بندی فهرست خود این منابع که سبک ویژه ای دارند، مرجع داده شود.

ناشناس گفت...

جالب اینجاست که اصلا زبان هندی به معنای زبان استاندارد 70 سال است که بوجود آمده و پیشتر اصلا چنین زبانی با این اسم وجود نداشته. بیش از 130 زبان در هند تکلم می شود. حالا علی از کجا زبان استاندارد هندی سال 2000 را بلد بوده خدا می داند. امان از آخوندهای دزد بی سواد و مردم بی سواد تر.

اشکان گفت...

سلام
در مزخرف بودن اصل این مطالب هیچ شکی نیست .یعنی هرکسی با داشتن بهره ای اندک از عقل و شعور به این حرف ها می خندد . اینهایی که آمدند و همه چیز را در تصرف خود در آوردند بواسطه ی همین جعلیات بوده است.
در ضمن بعنوان یک درویش نعمت اللهی عرض می کنم ، ما معتقد به ولایت علی هستیم اما ذره ای از این خرافات که در کتب حدیث است را قبول نداریم. اگر ادعای دوست داشتن همه ی خلق را داریم ، اگر به دشمنان خود گل اهدا می کنیم ، اگر بعد از تخریب حسینیه هامان ،همچنان با صبر و مهربانی با مسببانش برخورد می کنیم ، بخاطر آموزه هایی ست که از علی به ما رسیده.
و تفاوت این علی با آن علی از زمین است تا آسمان.

ariaram گفت...

من هم یک درویش نعمت اللهی هستم، ولی‌ باید بگم، علی‌، محمد و غیره همشون ایرانی‌ کش بوده اند.

SabZ گفت...

من علويم ... ولي نه كافي ميدونم چيه نه وسائل الشيعه ... اگه ايني كه ميگي رو پيدا كردم ، اونوقت ميگم عدالت علي چي بوده