دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

نگاهی به یورش تازیان به ایران زمین از دید منابع تاریخی

سوگند به خون های ریخته شده و جانها و روان های شکنجه شده از داغ جهل و خرافات،سوگند به درفش کاویانی سرنگون شده بدست تازیان،سوگند به شاهنامه و روان پاک سپهبد شیرین سخن فردوسی توسی زنده نگاهدارنده زبان ما، سوگند به همه مردان ، زنان، جوانان، پیران،دختران و پسران که در راه ازادی میهن و زیر نام دین و مذهب جان از دست داده اند، در راه آگاهی و بینش برای ان که بدانیم چه بوده و چه گشته ایم در این نوشتار سعی کردم که در حد توان با استناد به منابع تاریخی معتبر یورش تازیان و کسانی را که شاید هنوز برای عده ای از هم میهنانم مقدس جلوه می دهند را نشان دهم. برای کسانی که هنوز شاید اندکی دو دلی در وجودشان نهفته باشد و نه انان که خود را به خواب زده اند، باشد که روشنگر باشد.

در ابتدا به یوروش تازیان و جنگ جلولا می پردازیم.لازم است که بدانیم جلولا به معنی پوشانیده می باشد.که به ان اشاره دارد که در ان جنگ انقدر از ایرانیان کشته شدند که همه جا پوشیده از جان دادگان بود.

در این نوشتار سعی شده از معتبرترین منابع تاریخی استفاده شود که بعضی از ان ها عبارتند از اخبار الطوال-فارسنامه ابن بلخی-تاریخ طبری-فتوح البلدان -تاریخ یعقوبی و همچنین دفترهای قدیمی.امید که دیندارن مسلمان همه منابع معتبرشان را دروغ ندانند.

منابعی که برای این جنگ اشاره شده بدین ترتیب است.

1-کامل ابن اثیر،2-تاریخ ابن خلدون3- تاریخ طبری4-دفتر عایشه پس از پیغمبر5-تاریخ یعقوبی

در کتب تاریخی اشاره شده است که در این جنگ تازیان بسیاراز مدائن غنیمت یافتند.و حتی تکه فرشی به علی رسید که ان را به 20 هزار بفروخت.اسکن کتب تاریخی مربوط به این وقایع:

1- اسکن صفحه 1427 تاریخ کامل ابن اثیر که نشان دهنده اغاز جنگ مدائن است.


اسکن صفحه 1432 تاریخ کامل ابن اثیر که غنائم گرفته شده را نشان می دهد.

picture3

اسکن صفحه 1435 که نشان مي دهد که نشان مي دهد غنائم به چه ميزان بوده و چطور تقسيم شده

1435



اسکن صفحه 1437 که نشان مي دهد تکه اي از فرش گرانبها به علي رسيد که به بيست هزار فروخت.


picture5



و اسکن منابع تاريخي ديگردرباره این موضوع.تاريخ طبري ص 1824 و ص1825

1824-tabari

و اسکن ص 1825 جلد 5 طبری



و تاریخ ابن خلدون جلد اول ص 509 و 510 که نشان می دهد در این جنگ چگونه هزاران ایرانی به دست تازیان کشته شدند.

picture-002

و اسکن صفحه 510 تاریخ ابن خلدون جلد اول

picture-003

وحال به سراغ کشتار مردم شجاع استخر مي رويم که بر طبق منابع تاريخي بيش از 40000 هزار نازنين ايراني در اين جنگ توسط تازيان کشته شدند.و اما مستندات تاريخ

فارسنامه ابن بلخی ص 116 و ص117

picture-004


و ص117 فارسنامه ابن بلخی و نقش علي در اين کشتار


picture-005

و منابع ديگر براي کشتار مردم استخر.فتوح البدان بلاذري ص 520 و 521 فارسي و متن عربي ص 380

ابتدا ص 520 ترجمه فارسی

picture-006

و اسکن صفحه 521 فارسی فتوح البدان:



و همچنین دو قرن سکوت دکتر عبدالحسین زرین کوب ص 67



و حال مي رسيم به کسي که او را سرور جوانان ايران زمين نام نهاده اند.بله به حسين و حسن.اميد که راهشگا باشد.

منابع براي همراهي حسن و حسين در جنگ عليه ايرانيان

تاريخ طبري جلد 5 ص 2116


picture-008

وهمچنين ص 327 و ص 328 عربي و ص 450 ترجمه فارسي فتوح البدان

متن عربی ص 328 فتوح البلدان

picture-010


براي اطمينان از منابع بيشتر مي توانيد به تاريخ اين خلدون و همچنين اخبار الطوال مراجعه کنيد.

لشکر فرستادن به دستور علي به ديلم

فتوح البدان ص 435 فارسي و 316 عربي

اسکن ص 435 فتوح البلدان ترجمه فارسی:

picture-011

ومتن عربی فتوح البلدان:

picture-012


فرستادن نيرو توسط علي به سجستان و فرستادن4000 نفر

منابع فتوح البدان ص 526 فارسي و متن عربي همراه ان


picture-013

و براي اطمينان متن عربي


picture-0141


موافقت علي با نظر ابوبکر در حمله به ايران

ص 279 عايشه پس از پيغبر و همچنين مي توانيد به تاريخ اين خلدون وتاريخ يعقوبي مراجعه کنيد


picture-0142


و همچنين براي فرستادن نيروهاي بيشتر به ايران مي توانيد به قتوح البلدان ص 443 فارسي و 320 عربي مراجعه کنيد که در ان علي نيروهايي را به اذربايجان مي فرستد

مورد ديگري از کتار مسلمانان تازي جان دادن 4000 نفر است به دست يزيدبن ملهب که در جرجان و طبرستان روي داد که از ان جمله منابه تاريخي بر ان مي توان به تاريخ ابن خلدون ص 141 تا ص144 جلد 2 مراجعه کرد و همچنين به تاريخ طبرستان اسفنديار جلد 1 ص 182 که در اين جا هر دو منبع را قرار مي دهم.

جالب است بدانيد که اين تازيان انقدر کينه ونفرت نسبت به ايرانيان داشتند که يزيدبن ملهب سوگند مي خورد که از خون ايرانيان اسياب بچرخاند و با ان گندم ارد کند و نان درست کند که همين کار را هم انجام مي دهد.

در اين کشتار حدود 40000هزار ايراني کشته شدند و کشتگان را بر دار کردند.

اسکن صفحات 141 و 144 تاریخ ابن خلدون جلد 2


picture-015


و اسکن صفحه 144 تاريخ ابن خلدون جلد 2 فارسي و اوج خونخواري تازيان


picture-016


و همچنين منبع ديگر تاريخ طبرستان اببن اسفنديار جلد 1 ص 182


picture-0172


و در اخر دادن هديه هاي گرانبهاي مدايئن و يورش هاي تازيان به عايشه همسر محمد پيامبر مسلمانان

دفتر عايشه بعد از پيغمبر ص 324 و 325


picture-018

اسکن ص 325

picture-019


و اما در پايان

اميد دارم که توانسته باشم قدمي هرچند کوچک براي شناساندن واقعيت ان چيزي که بوده ايم را نشاندهم.بسياري از منابع تاريخي ديگر هم وجوددارند که مي توان به اخبارالطوال و الفهرست و.. اشاره کرد.اميدوارم که به ايراني بودنامان افتخار کنيم و اجازه ندهيم تازي پرستان بر اين سرزمين نيک فرمان برانند.


۴۳ نظر:

ناشناس گفت...

afarin va 1000 dorood

ناشناس گفت...

خیلی از متون اسلامی پر از دروغ است. به طور مثال مسلمانان حتی مطمئن نیستند پیغمبر چگونه وضو می گرفت و یا دست بسسته یا دست باز(مانند شیعیان) نماز می خوانده. و واقعیت این است که کسی به طور حتم نمی داند که آیا اینها در حمله به ایران شرکت داشته اند یا خیر.
به هر حال هیچ کدام مشکل اصلی ما نیستند. به نظر من بجای عرب ستیزی باید ایراد های خود را برطرف کرد. این واقعیت است که ایرانیانی بوده اند که چه در زمان حمله اعراب چه اسکندر و ... به ایران خیانت کردند.

ناشناس گفت...

chizi ke ayan ast che hajat be bayan ast. vagheiyyat in ast ke tamame daneshmandane Irani be zabane Arabi neveshtan. negah kon, Ebne sina, abu reyhan, ... hala 100 ta scane dige begir o estenbat kon ke Arab vahshiyyat ro hedye avordan. In Arab setiziro nejad parastane farsi be dorough neveshtan. shoma ham shodin sheypoorchiye oonha

Mitra Divshali گفت...

احتیاجی به وارد شدن به جزئیات نیست چون بر اساس قانون احتمالات حرف شما مرلین عزیز به واقعیت نزدیکتر است تا خلاف آن. با سپا س، ماریا

ناشناس گفت...

شما ها يه جوری اين چرنديات ميکشيد بيرون انگار در زمان بابابزرگتون اين همه آدم کشته شدن. اگر امپراطوری با چهار تا عرب و مغول و افغان از هم مي پاشه. بذار همون بپاشه شايد يه روز مردمش آدم شن که قرار معلوم هنوز نشدن. از اون گذشته شاهان حرومی ايران کم آدم کشتن? از هموطن و کشورگشايی گرفته تا فاميل کشي. هدفتان اگر بازگويی اين کارها روشنگری است سخت در اشتباهيد. مذهب چنان در زندگی بساياری از مردم ايران ريشه دوانده (چه بخواهيد چه نخواهيد) که با ديدين چنين تيتری همشون رم ميکنند و دندانشان را برای دراندن جوانان جويای آزادی بيشتر تيز ميکنند. به عبارتی اگر جزو رژيم نباشيد در خدمت آنان هستيد. آيا در عمرتان در مجلسی يا همسايگی کسی بوده ايد که برای خاطر ديگری کمی سکوت را بر مخالفت يا شر آفرينی ترجيح دهيد؟ آيا درک اين نکات اينقدر سخت است؟ آيا قدرت درک اينکه مردم ايران الزاما شما و چند نفر همفکر شما و چند کاربر اينترنت نيستند, اينقدر مشکل است؟

ناشناس گفت...

دسستتون درد نکنه بابت این همه زحمتی که کشیدین.البته در خونخوار بودن عربها و مسلمونا که هیچ وقت شکی نبوده ولی اینم مدارک خیلی ارزشمنده ولی کسان یهستن که نمی دونم چرا می خوان خودشونو بزنن به اون راه و همه یاین مدارک رو به راحتی و بدون این که به خودشون زحمت تحقیق بدن رد می کنن! ظاهرن همه ی میراث و دارایی و ارزششون به این عربا بستگی داشته! مثل همین ناشناسی که اون بالا چرند گفته! خوبه داری می بینی تو همین اینترنت چند نفر همفکر تو وجود دارن آقای ناشناس!! این نظرات رو هم رد می کنی دیگه ؟!!

ناشناس گفت...

با سلام
جزئیات تاریخی جالبی بود. اما این بدیهیات را فراموش نکن اعراب بعد از اسلام دگرگون شدند و از لحاظ علمی پیشرفتهای زیادی کرد. دانشمندان مشهور ایران همه بعد از حمله اعراب بودند.
قبل از حمله اعراب، ایرانیان فقط مهندسان خوبی بودند. ولی 2000 تا 2500 سال قبل در یونان تمدن و علم بود ولی در ایران کشورگشایی. چرا آن زمان ما مثل یونان دانشمد نداشتیم؟ چرا فقط بعد از اسلام ما دانشمند مشهور داریم؟

آفتاب گفت...

دسستتون درد نکنه بابت این همه زحمتی که کشیدین.البته در خونخوار بودن عربها و مسلمونا که هیچ وقت شکی نبوده ولی اینم مدارک خیلی ارزشمنده ولی کسان یهستن که نمی دونم چرا می خوان خودشونو بزنن به اون راه و همه یاین مدارک رو به راحتی و بدون این که به خودشون زحمت تحقیق بدن رد می کنن! ظاهرن همه ی میراث و دارایی و ارزششون به این عربا بستگی داشته! مثل همین ناشناسی که اون بالا چرند گفته! خوبه داری می بینی تو همین اینترنت چند نفر همفکر تو وجود دارن آقای ناشناس!! این نظرات رو هم رد می کنی دیگه ؟!!

ناشناس گفت...

با مطالعه بیشتر تاریخ آن زمان درخواهید یافت که مردم ایران در آن زمان به علت اختلاف طبقاتی شدید و نارضیاتی از حاکمین خود و هم چنین پیام اسلام مبنی بر آزادی و عدالت به طور گسترده پذیرای اسلام شدند. اینکه پس از گذشت این همه سال چه یر سر این دین آمده و به کجا رسیده دلیل کافی برای تغییر دادن تاریخ نیست.

ناشناس گفت...

در جواب کسی که منو به چرند گويی متهم کرده. اصلا مهم نيست تو منو به وابستگی به عرب متهم کني. اين تويی که خودت را اون راه زدي. تو تاريخ تا دلت بخواهد صفحات جنايت برای ايرانيان و شاهانش نوشته شده همانطور که برای عرب يا هر قوم ديگری نوشته شده. اينايی که الان تو ايران حکومت و جنايت ميکنند ايرانيند! حالا هی تو بگو نه نيستند!! تو تاريخ زياد امثالشون ابومسلم خراسانی قيام ميکنه حکومت ميده دسته عربا بابک قيام ميکنه توسط افشين ايرانی دستگير تخويل عربا ميشه. هزار تا نمونه ديگر هم هست. حرف من اينه که تو قرن بيست و يکم که همه برای زندگی تو جامعه متمدن تلاش ميکنند و ايرانی هايی که خودشون و به آب و آتيش ميزنند تا به غرب برسند و تو جامعه آزاد اونجا زندگی کنندو البته انتظار احترام هم دارند يک نکته را ياد نميگيرند که نژادپرستی چندين قدم به عقب مذموم و باعث پسرفت است. هيچکس جز امثال خودتان با شنيدن اين چرنديات ارزشی برايتن قايل نيست.خودتون مگيد و خودتان و حضشو ميبريد. ضمن اينکه راه بر هر حرکت آزاديخواه داخل ايران سخت تر ميکنيد. هر چند شک دارم از اين جمله آخرم چيزی بفهمي.

ناشناس گفت...

ba salam khedmateh hame dostan aziz
kheyli az maha be tarikh gozashteh iran ahamiyat midim chon kheyli az haghayegh nahofteie daronesh hast in dost grami ke mige daneshmandaan iran baad az islam omadan eshtebahe ya inke ma faghat memarhayeh khobi bodim age be shahre sokhteh safar koni kheyli chizharo mibini ke shayad bavaret nashe avalin jarahi royeh maghz va avalin cheshme masnoie ke motealllegh be 5000 sal pishe toyeh hamin iran khodemon peyda shodeh va ya avalin animation ya naghashi moteharek va hata avalin manshor hoghoghe bashar va barabari zan va mard toyeh iran be dasteh korosh kabir neveshteh shodeh ke ham dar qoran va ham dar angil va ham dar ketabhayeh moghadase yahodian az in bozorgavar be paki yad shodeh va ya kheyli chihaye digeh .
zmane islam vaghti be iran hamleh mishe ketabkhaneye ghasr ro atish mizana chon ketabhaie ke dar an bodeh daneshesh va matalebesh kheyli balatar az islam bodeh va in balatar bodano on kofr midonestan va tamami inha ro atish zadan va hamintor alan ageh shoma begin in ra elm sabet kardeh ya hamchin chizi bodeh migan shoma kofr migin man tanaha dar khasti az Iranian aziz daram lotfan ye kami bishtar be gozashteh khodemon fekr koni keshvar haie ke hich tarikhi nadaran daran pool midan ta barashon tarikh neveshteh beshe va ma tarikhemon darim midim ta baramon pol beshe nemonash hamin UAE ageh fujierah rafteh bashin mibini ke tamame atighe hayeh iran ke ghachagh mishodeh ro mikharidan va be onvaneh gozashteh khodeshon toyeh mozeh gozashtan

hosseinsepahi گفت...

درود بر همگی
خطاب به دوست عزیزم که گفته بعد از اسلام ما دانشمند داشتم
حرف ایشان درست اما یک سوال از دوست خوبم دارم اونم اینه که میتونه چند تا دانشمند بزرگ عربی به ما هم معرفی کنه که ماهم بدونیم....!!!!!؟؟؟
دانشمندان ما بخاطر اسلام نسیت به خاطر شعور و فهم بالاشونه 2500 سال پیش به قول شما مهندس داشتیم و بعد از اون دوران دانشمند داشتیم ولی به مدد اسلام نیست
امید وارم این دوستم سوال منو جواب بده یا ایمیل بزنه به منentezar45@yahoo.com
(اگه برات امکان داره از صفحه های 70 و 71 از کتاب دو قرن سکوت هم اسکن بگیری که مردم بدونن عربها نمک را از کافور تشخیص نمیدن)
با سپاس و درود یزدان بر شما ایرانیها

ناشناس گفت...

50 سال پیش جنگ جهانی شد . میلیون ها نفر کشته شدند . غارت و تجاوز هم از سوی هر دو طرف خیلی زیاد بود . بعد از فتح برلین نقل شده سربازای روس به 2 میلیون زن المانی تجاوز کردند . ولی حالا هیچ کدوم این زرت پرتای شما رو نمی کنن
1400 سال پیش به ایران حمله شده که البته ظاهرا جنگ های اون زمان با روم و یونان و هزارتا کوفت و زهر مار دیگه مهم نبوده
خوب چند صد سال بعد از این حمله کتاب هایی نوشته شده
هزار سال بعد از نوشتن او کتاب ها یک نفر اندیشمند پیدا میشه و با مطالعه ی چند اسکن به نتایج ی قطعی رسیده که تاریخ دانان هم نریسدند

هاهاها . دوباره دیشب زیادی خوردی فکر کنم

ناشناس گفت...

يه روزی يه ژنرال آلمانی گفت برای جنگ با 4 لشکر انگليسی به چهار لشگر آلمانی احتياج دارم ولی اگر بخواهم کنار ايتاليايی ها با انگليسی ها بجنگم به 12 لشگر آلمانی احتياج دارم. حالا حکايت بعضی از اين روشنگران و مبارزين محترم بيشتر خارج نشينند. در حاليکه رژيم برای ايميل زدن به بی بی سی و مصاحبه با فلان راديو يه سری آدم را روانه زندان ميکنه يه سری ديگه آدم که تو زندگيشون احتمالا از باباشون يه پس گردنی هم نخوردن با اينجورمقالات محيرالعقول! خوراک برای دژخيمان رژيم که مبارزان واقعی رو تو ايران زندانی و شکنجه ميکنند جور ميکنند. بيخود نيست کم کم صدای سبزها در ايران در آمده و ريزش تو تظاهرات هم به همين دليل است. چون شما در حاليکه بچه های مسلمان يا متعادل سبز احترامتون رو دارند و سعی ميکنند وارد مسايل عقيدتيتون نشن بيمحابا نه تنها توهين ميکنيد بلکه مثل اون ايتاليايی که اول گفتم باعث دردسر ميشين. حيف که تو بالاترين اکانت ندارم وگرنه بدم نميامد يه حالی از چند تا کاربرش بگيرم به خصوص اونی که گفته بچه مسلمونا نون مفتشون...

ناشناس گفت...

درود بر نویسنده محترم وبلاگ

آناکاندا (بالاترین)

ناشناس گفت...

This is what Dariush did to Hamedan people:

32. (2.70-8.) Darius the King says: Thereafter this Phraortes with a few horsemen fled; a district named Raga, in Media -- along there he went off. Thereafter I sent an army in pursuit; Phraortes, seized, was led to me. I cut off his nose and ears and tongue, and put out one eye; he was kept bound at my palace entrance, all the people saw him. Afterward I impaled him at Ecbatana; and the men who were his foremost followers, those at Ecbatana within the fortress I (flayed and) hung out (their hides, stuffed with straw).


Now should Hamedan people hate Dariush now?

تورج گفت...

فرض میکنیم حرف شما درست. خب؟ کجای کار درست میشه؟
من نه کاری با مذهب دارم و نه با غیر مذهب. اما فکر نمیکنین از اونور بوم افتادن مطرح باشه؟
همونطور که به نظرم بحث در مورد اینکه پیامبر چند تا زن داشت و فلان غزوه در کدوم سال انجام شد و فلان امام در جواب فلان عالم چی گفت بی معنیه، بحث در این موارد هم معنای خاصی نداره.
خود من بهیچوجه مذهبی نیستم. اما مذهبی ها هم حق زندگی دارن. بذار 1000 سال دیگه هم برای حسین گریه کنن. چی میشه مگه؟
در ضمن خیلیها به ایران حمله کردن. اسکندر و آتیلا و چنگیز و تیمور هم حمله کردن. ایران هم به خیلی جاها حمله کرده. خب اون زمان چنین چیزی می طلبید. نه مرز معنای آنچنانی داشت و نه سازمان مللی بود. روابط اقتصادی هم معنای امروز رو نداشت. برای بهره بیشتر بردن از منابع زمین، ناچار به حمله بودن و حمله میکردن. اعراب هم که از این قاعده مستثنی نبودن.

ناشناس گفت...

(در خط نبشته بیستون) داریوش میگوید: بعد از آن فرااورتس با چند اسب سوار به منطقه راگا در قلمرو ماد فرار کرد. سپس من یک ارتش در تعقیب او فرستادم. فرا اورتس دستگیر شد و به نزد من فرستاده شد. من بینی، گوشها و زبانش را بریدم و یک چشمش را در آوردم بعد او در ورودی قصرمن در بند نگاه داشته شد و همه مردمان او را دیدند. بعد او را در اکباتان (همدان) به چهار میخ کشیدم. و بعد طرفداران پروپاقرص او را که در قلعه اکباتان بودند پوستشان را کنده و از کاه پرکرده و در معرض نمایش گذاردم.

حال شما بگوئید اهالی همدان بین اعراب و داریوش چرا باید فرق بگذارند؟

ناشناس گفت...

آیا میدانید که فردوسی دهقان زاده بود. میدانید یعنی چه؟ یعنی اگر ساسانیان ادامه حکومت میدادند فردوسی نمیتوانست کسب دانش کرده و حکیم شود. اعراب متجاوزگرانی بودند همانند خود ساسانیان. برای مردم ایران تفاوت چندانی بین یک حاکم عرب و یک حاکم فارس نمیدیدند. شما فکر میکنید که دنیا همیشه مثل امروز بوده و زبان و قومیت واحد در تمام قلمرو ساسانیان حاکم بوده. خیر چنین نیست. مرگ بر این تعصبات یک بعدی اسلامی و غیراسلامی. ملت ما یا باید چوب تعصب بیمایه اسلامی را بخورد و یا تعصب مفروط و کهن نژاد پرستی بی محتوای پارسی.

ناشناس گفت...

در ضمن بعضی از آقایون طوری صحبت میکنند که انگار میدانند از نسل سربازان ساسانی بوده اند و درباریان. بروید و تاریخ مطالعه کنید. اگر زبان پارسی ساسانیان تفاوت فاحشی با زبان دری دارد به این دلیل است که زبان مردم درباری که همانا زبان پارسی میانه است به دلیل اینکه فقط درباریان میتوانستند آنرا بخوانند و بنویسند بعد از تجاوز اعراب مرد. اما زبان دهقانان و مردمان شرق ایران که همانا زبان فردوسی بود زنده ماند و جاودانه شد. ما از آخر سلسله ساسانی باید شرممان بشود که با سپاه بسیار بزرگی در مقابل اندک سپاه بیابانگردان به آن فضاحت شکست خوردند. چون مردمان بین ایشان و اعراب متجاوز، ترجیع دادند که به اعراب تسلیم شودند همانگونه که مردم عراق در روزگار امروز ما چنین انتخاب کردند و در مقابل آمریکا مقاومت نکردند. ساسانیان مثل حکومت نحس جمهوری اسلامی ضدمردمی بودند و متزلزل.

ناشناس گفت...

به قول دوستان خوب شد حداقل عربا مارو تشويق به خوندن و نوشتن کردندوگرنه همين به اصطلاح اسنادتونو بايد تو کتابهای يونانی مي جستيم. ميدوند چيه هر چی ميکشيم از خودمونه. عرب نه. اسککندر و مغول و افغان را چی ميگيد. حالا هم که اين جونورهای رژيم. امروز يک پزشک رو کشتن حالا شما بيا به محمد و علی گير بده و احساس کن به به شاخ غول و شکستي! با اين رژيم چه ميکني؟ صد سال ديگه صبر ميکنی شايد به اصطلاح روشنگريت به جايی برسه.حالم از هر چی خرافه و چرت و پرت پرستی بهم ميخوره چه اسلاميش چه مثلا ايرانيش

ناشناس گفت...

استاد عزیز خسته نباشید،

برای کسانی‌ که به این نوشته‌ها شکی دارند باید پرسید که اصولا اسلام چگونه به ایران آامد، با پست سفارشی برایمان فرستادند یا اینکه لشکریان عرب به ایران حمله کردند. از اینکه حسین هم جزو لشکریان عرب بود شکی نیست، به قول این آخوندا شهربانو زن حسین بود ولی‌ اینطور نیست شهربانو کنیز حسین بود که در حمله به ایران به کنیزی حسین در آامد چون بسیار زیبا بود. در جواب اون نویسندهی که گفته مغول و اسکندر هم به ایران حمله کردند و چرا به حسن و حسین گیر داده‌اید باید گوفت که هیچکدام از آنها هیچ ایرانی‌ را وادر به عوض کردن دینشان نکردند اما عربها این کار را کردند. زمانی‌ که به ایران حمله کردند ۳ راه ایرانیها بیشتر نداشتند، یا بیاد مثلمان می‌شدند، یا بیاد غرامت سالیانه میدادند و یا به کنیزی برده می‌شدند. حالا باز هم بگید حسن و حسین، یادتان نرود که اروپا هم در قرن ۱۵ مثل الان ایران ما بود ولی‌ آن‌ گذشت و به اینجا رسیدهند، این تاریکه تاریک ما هم می‌گذرد و تمام این خرافات در مورد علی‌ و دارو دسته آش هم با شکوفایی نبوغ ایرانی‌ به گورستان فراموشی سپرده میشود. اینها همه شهوترانانی بودند که دین و ایمانشان به زیر نافشان بستگی داشت.

aarnoosh گفت...

در هزاره سوم بشر به جایی رسیده است كه به مسائل فارغ از قوم قبیله گرایی و نژاد پرستی نگاه بیاندازد مهم اصل حقیقت است آیا داریوش سوم حق به جانب تر بوده یا حسن و حسین

ناشناس گفت...

ايرانيان بايد از اين خواب و ترس 1400 ساله بيرون بيايند و به فرهنگ اصيل خود هرچند زمان و تجاوز و ظلم عرب ها باعث پاك شدن اين حافظه تاريخي شد بازگردند.بدانيم كه با ايمان به خود به فرهنگ خود به اهورامزدااين كشور آريايي به دامان صاحبان اصلي آن يعني ايرانيان باز خواهد گشت.

ناشناس گفت...

به عنوان یک زرتشتی باید بگم،من با نیمی از حرفهای شما هم عقیده ام .به هر حال اعراب با بهانه توسعه دین به ایران حمله کردند و فرهنگ ایرانی به شدت تغییر کرد.با اعمال محدودیت های شدید که حتی امروز هم با شدت کمتری اعمال میشود دین تغییر کرد.اما بیان شما به نحوی است که میگویید یک مسلمان نباید عرق ملی گرایی و ایرانی داشته باشد،چون در تناقض با اسلام است.شما باعث میشود که یک مسلمان به جشن سده و مهرگان به عنوان میراثی از دین زرتشتی نگاه کند..چند سال پیش گروهی از دانشجویان مسلمان برای مشاهده جشن سده به کوشک ورجاوند مراجعه کردند اما انقدر مسخره کردند که همه نا راحت شدند واقعیت این است که نیاکان همه ما مشترک هستند،پس همه از جنگ ایران و اعراب ناراحت میشویم .اما این تنها نشان میدهد درلحظه ای تاریخی مردم ایران به زور و اجبار یا با تمایل دین اسلام را انتخاب کردند و در طول تاریخ سعی کردند خرافات ان را کاهش دهند به هرحال دین شیعه در همه جا به نام اسلام ایرانی شناخته میشود ،توصیه من به شما این است که تمرکز خود را روی جدایی دین از سیاست قرار بده و مطمئن باش وقتی این اتفاق بیفتد دین دخالت کمتری در زندگی ات خواهد کردو نفرتی را که به هردلیلی الان نسبت به اسلام داری از یاد خواهی برد

ناشناس گفت...

بسیار سطحی مینویسید. مردم با این نوشته ها گول نمی خورند.

دادی ایراندوست گفت...

خدایا، ای کاش ملت دنبال دوستی با تو بودند و نه خود را برده و سربازت مینامیدند که هر روز در تظاهر، دروغگویی و چاپلوسی سر ببرند. خدایا، دوستت دارم ولی نه برده میباشم نه سربازت. نه برای تو میجنگم، نه میزنم و نه دولا و راست میشوم. به نام تو کاری نمیکنم، چون من کی باشم که بدانم تو چه بخواهی. اگر از من بپرسی، مگویم که تو که نیازی نداری و خواستن هم در شان تو نیست. تو خدایی! خدا نه نیاز و نه خواسته دارد، مگر خدا نباشد. او که خدا نباشد ولی خود را خدا بنامد شیطان است. شیطان ولی وجود ندارد، چون شیطنت کار انسان است و نه الهی. فقط و فقط فرزندت و دوستت میباشم که تا ابد با تو خواهم بود. پدر آسمانی، مزدای گیتی، یک مهر کن و همه مذهبیون را ببر که ما نفس بکشیم و بتوانیم این جهنم جاهلیت را بهشت سازی کنیم. با امید درگذشت مذهب و تولد عقل و فهم، پسر و دوستت.

کل مقالات من را اینجا تقدیم میکنم.
dadiirandoust.mihanblog.com

ناشناس گفت...

شما آنقدر بیخبری که نمیدانی علی (ع) با سه خلیفه پیشین موافق نبود
تو از کسی حرف میزنی که غذایش نان و نمک بود آنوقت کدام عقل سلیم 25 هزار درهم را قبول میکند
از کسانی حرف زدی که سه روز افطار خود را به مسکین و فقیر و در راه مانده دادند تا جایی که آیه ای در شان آنها نازل شد
آنوقت آنها را براساس کتب دروغ و ابلهانه که سندیت آنها معلوم نیست متهم به قتل و غارت میکنی ننگ بر تو باد

خاک برسر ملت ایرانی که با داشتن این آیین پاک به دنبال نظر چند فیلسوف ابله است آیا شما از خود پرسیده اید که چرا روز به روز در اروپا گرایش و تمایل به اسلام بیشتر میشود؟
مثل اینکه قرار است ما در همه چیز از اروپاییها عقب باشیم حتی در رسیدن به اینکه بهترین دین آسمانی و بر حق اسلام و مذهب تشیع است

ناشناس گفت...

قبل از هرچيز بايد از نژادپرستي و نژادپرست متنفر بود.
نوشته هاي شما اگر چه گزينشي اختياري آن هم با انديشه لائيك از تاريخ است اما جز بوي نژادپرستي از آن بر نمي خيزد و خود مي داني كه نژادپرستان منفور همه ملتها هستند.
اينكه ايرانيان مورد هجوم اعراب قرار گرفتندو در نبردهاي دو طرف بسياري كشته شدند كاملا درست است اما اختلاط اين مبحث با مباحثي چون ديگر بر امامان علي،حسن وحسين گريه نكنيد نشان از جهل كامل شما از سيره بزرگان است البته اين امر مي تواند ناشي از پرورش شما در يك خاندان يا خانواده ضد دين باشد.
سپاه اسلام در دوره خلافت عمر به ايران حمله كرداما چرا اين سئوال براي شما پيش نمي آيد كه اگر پذيرش اسلام از طرف ايراني ها با شمشير عمر بود پس چرا ايرانيان سني مذهب نيستند بلكه شيعه مذهبند؟
براي پاسخ به اين سئوال سيري در نهج البلاغه كن تا از بزرگواري هاي علي (ع)و همچنين با سيري در تاريخ اسلام از بزرگواري امامان حسن و حسين(عليهما السلام) آگاه شوي.
گريه كردن يا نكردن بر امامان شيعه به خاطرشركت داشتن يا نداشتن آنان در نبرد با ايران نيست اني يك مبحث اعتقادي است، اعتقادي كه بر گرفته از شعار يكرنگي و عدالت است اگر چه رد گذر زمان اسلام از يكرنگي فاصله گرفت.
بدان آنچه در اين نوشته آوردي براي مردم ايران پشيزي ارزش ندارد بلكه با اين كارت باعث شدي تا هركه مطلبت را بخواند لعنتي بر تو و ارواح گذشتگانت نثار كند.

alireza گفت...

درود بر شرفت حقی که ایرانی. دستت را میبوسم

ناشناس گفت...

" آیا شما از خود پرسیده اید که چرا روز به روز در اروپا گرایش و تمایل به اسلام بیشتر میشود؟ " !!!!

شما اول اطلاع رساني كن كه اين اتفاق داره ميفته بعدا سوال كن كه چرا اين اتفاق داره ميفته

ناشناس گفت...

از علی و حسین چیزی که مانده، نهایت ساده زیستی و بی آلایشی است.
غنیمت و جنگ و کشتار و طلا و این چرت و پرت ها همان طور احمقانه و مزخرف است که از علی خدا می سازند و از حسین بدبخت و مظلوم.

این داستان هایی که شما به استناد اسناد تاریخدان ها نقل کردید همانقدر مایهء تاسف است که هزیان ها و بازگو کردن حرفهای درگوشی امامان با همسران خود در پای منبر!!! و صد و یک داستان گریه دار ساختن برای دراوردن اشک یک سری گوسفند.

من اصلا آدم مذهبی نیستم. ولی تحقیقات شما بسیار بسیار کودکانه و منابع شما بسیار بسیار ناقص و غیر قابل اعتماد است.

به علی و حسن و تقی و مشت ممدلی چرا گر دادید. هر کس هر طور که خواست فکر کنه. یکی میره خودشو دو نیم میکنه واسه مظلومیت فلانی. یکی جشن میگیره برای شجاعت همون فلانی. یکی هم پای سفره عرق خوری میزنه به سلامتی شمر.

هر کس مختار عمل خودشه. ول کن آقا. اگر برات مسائل دینی جالبه فقط بچست به خالق. غیر از اون به هیچ چیز نمیشه اعتماد کرد. بهتر بگم. غیر از اون هیچ چیز ارزش اعتماد کردن نداره.

آرسین گفت...

شما در طول گرد آوری این مطالب نشد یک بار هم از خودتون بپرسید که اون امپراتوری ساسانی چطوری میشه که با حمله چندتا عرب سوسمار خور از پا درمیاد؟؟
امپراتوری که از یک طرف به هند و از طرف دیگه به روم میرسید.
اون زمان کل جمعیت عربستان چقدر بوده؟
شما چرا در نظر نمیگیری که هر وقت حاکمان این سرزمین (جدا از اعتقاداتشون) از پشتوانه مردمیشون جدا میشن حتی اگر امپراتوری هم داشته باشن ناگزیر به سقوط هستن؟

ضمن اینکه در اعصار گذشته خشونت جزئی از زندگی و خصوصا حکومت قرار داشته و این تعداد کشته و این نوع جنگها کاملا طبیعی بوده است. مگر حتی زمان حمله نادر به هندوستان، مردم هندوستان از او استقبال کردند یا پای صندوق رای، رای دادن بهش؟ خب اینقدر کشت تا دیگه مخالفی نموند یا دیگه کسی جرات مخالفت نکرد.
همیشه در کل تاریخ یه نفر همینطوری به حکومت میرسیده اگه از باباش به ارث نمیرسید بهش!
شما یا تا حالا تاریخ نخوندی یا فکر میکنی بقیه حالیشون نیست.
دموکراسی یکی از افتخارات بشریته. اینکه بدون اینکه نفر قبل رو بکشی بتونی حکومت کنی. و افتخار تمدن غرب دقیقا همین پیشگام بودن تو این قضیست.

ناشناس گفت...

به خاطر جمع آوری مطالب فوق تشکر میکنم. زحمت زیادی کشیدی.امکان بررسی قابل اعتماد بودن یا نبودن مطالب برای ما ممکن نیست اما چیزی که واضح این کتب بخشی از تاریخ اند و نمی توان به طور کل آنها را زیر سوال برد. لااقل می توان در مطالب آن درنگ کرد. در ضمن ناراحتی افرادی امثال گردآورنده مطلب از حمله اعراب نه فقط خشونت آنان که آثار منفی این حمله در زندگی ما در طول این سالیان است. اگر نادر به هند حمله نمود چنگیز نیز ایران را به تاراج برد اما اثر فرهنگی سو بر این کشورها نگذاشت و صرفا خشونتی پایان یافته در همان لحظه بود. اما ما امروزه داریم تاوان تهاجم بی فرهنگی را 1400 سال پیش را میدهیم که این دردناک است و کسانی که سنگشان را کورکورانه به سینه می زنید مبلغین و مروجین همین بی فرهنگی اند. از دوستانی که خبر از فراگیر شدن اسلام در اروپا می دهند خواستارم کمتر برنامه های صدا و سیما را ببینند و سری به دنیای واقعی بزنند و اوج فاصله جامعه اروپایی را نه از اسلام بلکه از دین به ضوح ببینند. به امید روزی که خرافات(که دین هم جزو آن است) از این کشور رخت بربندد و راهی برای آزادی فراهم شود.

ناشناس گفت...

ساسانیان نیز حکومتی بر پایه دین بودند و حکومت دینی هیچ وقت به صلاح جامعه منتهی نمی شود و مردم را خرافاتی و نادان و نا آگاه تربیت می کند تا دروغ هایش را بر آنان برملا نشود. ساسانیان هم چون اعراب مستوجب لعن و نفرین ایران و ایرانیند اما کاش توسط ایرانیان تاراج می شدند تا فرهنگ بیگانه بر کشور ما دست نیازد

ناشناس گفت...

من نه مذهبي هستم نه ضد مذهب!!

فكر ميكنم منظور اين دوستمون از جمع آوري اين مطالب اين نبوده كه بگه عربها ايرانيها رو كشتند ولي ايرانيها تو هيچ جنگي هيچ خوني نريختند؟؟!!!
نه منظور ايشون اينه كه اسلامي كه انقدر از ايراني بودنمون مهم تر شده برامون با انتخاب و اختيار بدست نيامده با جنگ و خونريزي به ايرانيها تحميل شده

ناشناس گفت...

این زمان گرچه با هزاران رنگ .....ترکتازی کند فساد فرنگ ... گند و ننگ عرب زننده تر است .. این کهن غم تبه کننده تر است ...
مرگ بر اعراب کثیف بو گندو چه امام علی چه توله سگاش

ناشناس گفت...

همه سر به سر تن به کشتن دهیم
از آن به که کشور به دشمن دهیم
چو بخت عرب بر عجم چیره شد
همی بخت ساسانیان تیره شد
همان زشت شد خوب,خوب شد زشت
شده راه دوزخ پدید از بهشت
به ایرانیان زار و گریان شدم
ز ساسانیان نیز بریان شدم
دریغ آن سر و تاج و اورنگ و تخت
دریغ آن بزرگی و آن فر و بخت
با تخت , منبر برابر شود
همه نام بوبکر و عمر شود
تبه گردد این رنجهای دراز
نشیبی دراز است پیشش فراز
به گیتی نماند کسی را وفا
روان و زبانها شود پر جفا
از ایران و از ترک و از تازیان
نژادی پدید آید اندر میان
نه دهقان , همه ترک و تازی بود
سخنها به کردار بازی بود
نه جشن و نه رامش, نه گوهر نه نام
به کوشش ز هر گونه سازند دام
ز شیر شتر خوردن و سوسمار
عرب را به جایی رسیدست کار
که تاج کیان را کند آرزو
تفو باد بر چرخ گردون , تفو

ناشناس گفت...

به نظرم اینگونه تحلیل چندان صحیح نیست.
مطمئن باشید کوروش و داریوش و آریایی که ما به آنها افتخار میکنیم بدون جنگ و جدل و گرفتن غنایم دیگران نمیتوانستند اینچنین قدرتمند شوند.
اگر اینگونه است کوروش ما نیز قاتلی مانند چنگیز است. همانطور که چنگیز در مغولستان بیش از کوروش در ایران علاقه مند دارد و آنها چنگیز را نماد جنگجویی و شجاعت و هیبت و قدرت و حتی قانونمند و آزادی خواه میدانند. همانسان که ما به ایرانی بودن کوروش مینازیم، مغولان به مغول بودن چنگیز میبالند!!
هر آنکه لقب پادشاه دارد دیکتاتوری را نیز به همراهش میکشد.
با این تفسیر تمام پادشاهان پیشین از قبیل اعراب و پارسیان تمامشان قاتل و قدرت طلب بوده اند (که به احتمال بسیار زیاد هم چنین بوده است!)....
اینگونه است که تمام تاریخ زیر سوال میرود!
اما این برای ما اهمیتی ندارد. ما باید از تاریخ عبرت بگیریم چرا که درسی که تاریخ به ما میاموزد هیچ امر دیگری نمیاموزد!
همانگونه که اسلام تماما زیر سوال است تاریخ کل بشریت (مقصود تاریخی بیش از ۲ سده ی گذشته) نیز زیر علامت سوال قدرت طلبی یا به قولی دیکتاتوری میرود!
متاسفم اگر کمی تند رفتم اما اگر قرار است حقیقت اعراب روشن شود بهتر است کمی هم در تاریخ خود و آنچه به آن میبالیم دقت کنیم! (قصد داشتم این نظر را در لینک بالاترین بنویسم تا پاسخ و منفی دیگران! هم دریافت کنم اما به دلیل فیلترینگ نتوانستم)

ناشناس گفت...

اولا اگر ایرانی بودن مرز حق و ناحق را تایین می کنه، خوب آنهاییکه الان مردم را شکنجه میکنند هم ایرانیند پس حق دارند. ثانیا عشق به علی و حسن و حسین در خون مردم ایرانه و با این اراجیف کم نمی شه. ثالثا، وقتی اسم سبز روی خودتون می گذارید دیگه بی طرف نیستید و تمام اخباری که می فرستید به پای آن نوشته می شه. اینکه موسوی و کروبی و خاتمی را به عنوان رهبران معرفی کنید و بعد خلاف اعتقادات آنها صحبت کنید یک نوع نقاق است. صریح بگید شما یک جمع دیگه با اعتقادات دیگه هستید که به دلیل مخالفت با نتیجه انتخابات با سبزها اشتراک مواضع دارین. خودتون خوب می دونید که آنهاییکه مخالف نتیجه انتخابات هستند اکثریت قریب به اتقاقشون اسلام و انقلاب و امام خمینی و شهدا و . . . راقبول دارند. شما هم یا اینطوری باشید یا اینکه وضعیت خودتون را کاملا روشن کنید.

ناشناس گفت...

تقریبا همه منابع استفاده شده مورد قبول اسلام شناسان و مورخین داخلی و خارجی است. در بحث مستند تاریخی به افراد بصورت پدیده بدون خطا و غیر بشری نگاه نمی شود. من فکر میکنم هدف این نوشته ها و مدارک اثبات این نکته باشد که ایرانیان با اینکه از حکومت مرکزی خود راضی نبودن ولی با اختیار مسلملن نشدند بلکه طی جنگ و خونریزی و بزور اسلام آوردند. همانطور که برخی افراد گفته اند؛ دیگرانی نیز به ایران حمله کردند همانند اسکندر و مغولها و غیره ولی تفاوت در این است که انها به اسم دین و خدا نیامدند و در نهایت در فرهنگ ایرانی حل شدند و ایرانیان نیز آنها را محترم نمیدانند و برای انها عزاداری نکرده و مورد پذیرش فرار نگرفتند. اما عربها به اسم دین و خدا آمدند و با شمشیر صدها سال حکومت کردند؛ کتابخانه ها را آتش زدند و فرهنگ را از بین بردند. مجموع حکومت امویان و عباسیان بیش از ششصد سال است که در طی این مدت فرهنگ ایرانیان رانابود و تاریخ و واقعیتهای ان تغییر کرد و تحریف شد. در چند صد سال اخیر نیز نویسندگان حکومت صفوی این تحریف را تکمیل کردند بطوریکه ما باور داریم که فاتحین عرب این سرزمین بزرگان ما هستند.
بین کورش و سایر فاتحین تفاوت بسیار است. از کورش و فرهنگ ایرانی اولین منشور حقوق بشر بر جای مانده که مورد احترام همه دنیاست و در موزه نگهداری می شود و از چنگیز خرابی و کشت و کشتار. متاسفانه برخی از مردم ما حتی در مورد چنگیز و اسکندر نیز دچار فراموشی تاریخی شده اند. نمونه اش اسامی و نام خانوادگی مانند چنگیز؛ اسکندر یا چنگیزی و اسکندری و غیره در بین ما میباشد. تصور کنید کسی اسم بچه اش را در روسیه یا انگلیس ؛هیتلر بگذارد.

,وبلاگ نویسان علیه اعدام گفت...

ما همه وبلاگ نویسان و همه فعالين حقوق بشر و سازمانهاي حقوق بشر را به پیوستن به این کمپين و به اقدام فوری برای توقف مجازات اعدام در ایران به طور کلی و توقف مجازات اعدام محمد رضا علی زمانی, آرش رحمانی پور؛ رضا خادمی, حامد روحي نژاد و ناصرعبدالحسینی به طور اخص فرا می‌خوانیم . .

ناشناس گفت...

اگر فاشیست های نازی در آلمان قدرت گرفتند و در جنگ جهانی دوم میلیون ها انسان را کشتند دنیا متحد شد تا آنها را شکست داد و دموکراسی در آلمان جایش را گرفت بنا برین دیگر زیاد بحثی در مورد آنها نمیشود ولی در مورد ایران فرق میکند، چون هنوز تازیان حکومت میکنند، ۱۴۰۰ سال پیش یک شیاد زانوار ای به نام محمد ادعای پیغمبری کرد به همه جا حمله میکرد همه مردان را از دم تیغ میگذرانید اموالشان را غارت میکرد و اسمش را میگذاشت غنائم جنگی و زیباترین زنان را بی خود بر میداشت و بقیه را بین قشونش تقسیم میکرد. تازیان با ایران هم همین کار را کردند، وقتی عمر به ایران حمله کرد صدها هزار ایرانی را کشتند اموالشان را غارت کردند و صدها هزار زن ایرانی را به عنوان کنیز اسیر کردند. ببینید این مسلمانهای ایرانی چقدر بی غیرتند که با وجود این همه جنایت ها و تجاوز هایی که تازیان به اجدادشان کردند هنوز که هنوز است استخوانهای مردگان این پوفوز ها را پرستش میکنند .