دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ مرداد ۱, پنجشنبه

برگی از تاریخ.مخالفت بنی صدر با حجاب اجباری

بنی صدر در دیدار با خمینی: در تهران اولین باری که راه افتادند و شعار((یاروسری یا توسری)) سر دادند رفتم قم پیش آقای خمینی.گفتم اقا تازه اول قضیه ست.مردم هنوز یادشان نرفته.مگر شما در پاریس نگفتید زن ها در پوشش خود ازاد هستند؟ گفت.حرف هایی که در بابا مصلحت در پاریس زده ام هیچ تعهدی در من ایجاد نمی کند؟گفتم پس بفرمایید شما ماکیاول هستید.چطور برای مشا تعهد ایجاد نمی کند اقا؟دین یعنی تعهد.شما در حضور دنیا تعهد کردید حالا می خواهید بزنید زیرش؟گفت حالا که قدرت دارم باید دین خدا را به عمل در اورم.پیامبر اسلام هم اعمال زور را برای عملی ساختن دین واجب می دانست.گفتم حجاب اجباری ممکن است نفرت از اسلام را در نسل جوان بانگیزد.خمینی گفت: این حرف که ظاهر مهم نیست خلاف اسلام است.گفتم این صحبت شما خلاف شرع است.اقا این نسل از ما می پرسد شما که این همه نگران دیده شدن و نشدن موی سر ما هستید چرا کسی به فکر مغزهای ما نیست؟ دنیا را نمی بینید با چه سرعت برق اسایی پیش می رود.چرا به فکر مغزهای زنان نیستید.مغزهای رشد نکرده پوشیده و نپوشیده شان یکی است.اوقاتش تلخ شد و گفت این امور به فقه مربوط است.شما در این ها دخالت نکنید.گفتم این امور به علم مربوط است.جای تاسف است که فقه هنوز نمی خواهد از دستاوردهای علم سود ببرد.مطابق معمول سرش را پیین انداخت و اه کشی.یعنی به این بحث ادامه ندهیم

منبع:
مصاحبه با سعید بهبهانی/17 اوت 2002/-خیانت به امید صفحه 167
2-خیانت به امید صفحه 77

۵ نظر:

ناشناس گفت...

موضوع را برعكس جلوه ميدهند حجاب اجباري در ادارات را خود بني صدر دستور داد براي اينكه وانمود كند خيلي مكتبي است -مثل الان - و مجلس بعد از او اين را قانون كرد. اينها از نظر تاريخي و در روزنامه هاي آن زمان قابل بررسي است. هرچند هر كسي بدون سند مي تواند واقعيت را هر جور كه بخواهد نشان بدهد

Mardom گفت...

ki bod meghoft moye zanha tashsho dareh بنی صدر

ناشناس گفت...

به نظرم درست نمیاد. بنی صدر اینقدر جلوی خمینی جسور نبود. حتی خامنه ای هم زمانی که با تشکیل کابینه مخالفت شدید داشت جرات نداشت با خمینی اینگونه حرف بزنه چه برسه به این که کلا از مملکت فرار کرد

ناشناس گفت...

به نظر من این مسئله درسته.چون عزل بنی صدر به خاطر ایستادن جلو خمینی بود وبه او می گفت که تو از خط امام خارج ده ای.او معتقد بود خط امام یعنی نظرات اعلام شده از زبان خمینی در پاریس.

Iran Zartoshti گفت...

‫دوستان عزیزم
این همون بنی صدر حرومزاده بود که میگفت زنها باید حجاب اسلامی داشته باشن، چون که موی زنها اشعه داره و باعث تحریک مردا میشه.
‫بنی صدر جلوی خمینی نایستاد. چون که قرار بود که بزارنش کنار، مجبور شد که جلوشون وایسته و بعدش هم که با لباس زنونه همراه رجوی از ایران در رفت.
امضا، خانم ایران زرتشتی
http://iranzartoshti.blogspot.com