دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ تیر ۲۹, دوشنبه

مصباح یزدی نماینده این تفکر است.

مردم ناقص اند و نیازمند کمال اند و ناکامل اند،پس به حاکمی که قیم امین صالح باشند محتاجند(1)/اعتبار ولایت فقیه به مردم نیست(2)/اگر فقیه در کار نباشد فولایت فقیه در کار نباشد طاغوت است.یا خداست یا طاغوت،اگر رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد طاغوت است.(3)/این چه حرفی است که می گویند اگر مردم خواستند.،مردم چه کاره اند؟مردم احکام خدا را اجرا می کنند.مردم محترم و عزیزیند اما برای اجرای احکام خدا ،نه برای بر هم زدن احکام خدا(4)/مردم خوب می دانند که حکومت مال مردم نیستبلکه حکومت متعلق به خداست.در انتخابات و رفراندوم ها مردم برای بیعت با ولایت فقیه می روند نه برای تعیین حکم خدا.(5)/مخالفت با ولایت فقیه مخالفت با اسلام است.(6)/ولی فقیه نسبت به جان و مال و ناموس مردم اختیر دارد.همان اختیاری که پیغمبر اکرم داشت.(7)/خدا به ولی فقیه از طرف امام زمان اجازه داده که حکومت کند.(8)/عناصر مزدور شیطانی را شناسایی کنیدفهرجا اهنگ مخالفت با ولایت فقیه ساز شده ان را خفه کنید.(9)/ولی فقیه تنها نیست که صاحب اختیار بلامعارض در تصرف در اموال و نفوس مردم می باشد،بلکه اراده او حتی در توحید و شرک خداوند موثر است.و اگر بخواهد می تواند حکم تعطیل شدن توحید را صادر نماید و یگانگی پروردگار ا در ذات تعطیل اعلام کند.(10)/ولایت فقیه محور اصلی انقلاب است.می گویید مشروعیت ولایت فقیه از سوی مردم است.این حرف ها چیست،از خودتان در اورده اید؟(11)/طاعت از شاه با زور و سر نیزه باطل است،اما اطاعت از ولی فقیه واجب است.(12)/رهبر یا ولی فقیه را خدا منصوب می کند.ولی چون مردم قدرت تشخیص ندارندنم یتوانند او را پیدا کنند.(13)/ولی فقیه در حکومت اسلامی مشروعیت خود را از خدا می گیرد.(14)/من یک ادمی هستم که از طرف شارع مقدس ولایت دارم(15)/شما وقتی ولایت فقیه را قبول نداشته باشید20 میلیون که هیچ 30 میلیون هم رای بیاورید تا این رای به تایید ولی فقیه نرسدمعتبر نیست.(16)/مخالفت با ولی فقیه مخالف با امامان و در حقیقت شرک به خداست.(17)/مخالف با ولایت فقیه مخالفت با ائمه و تکذیب اسلام است.(18)/ولایت فقیه از عنایات عرش الهی است.(19)/حکومت ولایت مطالقه فقیه از احکام اولیه اسلام است و مقدم بر تمام احکام نماز و روزه و حج(20).

1-خمینی،ولایت فقیه،روح اله الموسوی الخمینی، بی تا،ص184
2-مصباح یزدی،سخنرانی در جمع ناظران انتخابات استان قم،29 بهمن 1384
3-خمینی،صحیفه نور،جلد 9،صفحه 253
4-ایت اله خزعلی،یالثارات الحسین، شماره 80،صفحه 4
5- ایت اله غرویان،روزنامه رسالت،22 دی 1384
6-خمینی،صحیفه نور،جلد 10،صفحه 88
7-ایت اله جنتی، سمینار ولایت فقیه در تهران
8-ایت اله مکارم شیرازی،خبرگزاری کار ایران،ایلنا، 12/7/85
9-آیت اله یزدی،سخنرانی مصباح یزدی در جمع بسیجیان شهرستان قروه 7/5/1381
10-اذری قمی،روزنامه رسالت، 19/4/68
11-مهدوی کنی،روزنامه رسالت، 13/11/75
12-آیت اله خزعلی،روزنامه خردادف16/3/78
13-ایت اله مشکینی،نشریه شهروند ،چاپ کاندا 05/03/2002
14-ایت اله مصباح یزدی،خبرگزاری جمهوری اسلامی،26/4/85
15-خمینی،صحیفه نور،جلد 5،صفحه 31
16-ایت اله خزعلی؛روزنامه خرداد ،5/03/78
17-ایت اله مصباح یزدی،سخنرانی به مناسبت عید غیر خم،خبرگزاری رسا،16/01/83
18-خمینی،صحیفه نور،جلد 5،صفحه 522
19-ایت اله نمازی،خبرگزاری ایسنا،09/03/85
20-خمینی،صحیفه نور،جلد 20،ص 452

۸ نظر:

ناشناس گفت...

سلام. خیلی ممنون از لطفتون.
میشه خود منابع رو واسه من میل کنید؟
ali_mp1362@yahoo.com
واقعا نیاز دارم بهشون.
خدا حفظت کنه جوون

علی گفت...

سلام
به نظرم به این موضوع از زاویه خوبی نگاه نمیشود و گرنه مسئله به این دشواری نیست. سال گذشته مطلبی را با عنوان " عقل یا دین " (http://humans.persianblog.ir/archive/ ) در این باره نوشته ام که به فکر میکنم پاسخگوی بسیاری از این سوالات است و تا جایی که با دیگران به بحثش گذاشته ام حتی افراد بسیار متعصب مذهبی هم تایید میکردند.

ناشناس گفت...

سلام. نظر و تفکر امام خمینی کاملا با کسانی مثل مصباح یزدی متفاوت بوده و هست. اگر کمی به صحبت های آیت الله هاشمی روز جمعه دقت فرموده باشید توضیح مختصر ولی مفیدی دادند. از دیدگاه امام خمینی نظر مردم برای جمهوریت نظام لازم است کما اینکه برای برپایی جمهوری اسلامی هم معتقد به رأی گیری بودند. همان موقع برخی به ایشان گفته بودند که انتخابات نباشد چراکه ممکن است مردم به جمهوری اسلامی رأی ندهند ولی ایشان فرموده بودند: اگر مردم رأی ندادند ما سراغ کار خودمان میرویم.

ناشناس گفت...

سلام
خواهر و مادر همه این آقایان را که نام بردی سگ ......
البته فکر کنم در مورد مادر محترمشان این عمل انجام شده که چنین فرزندانی متولد شده اند

ناشناس گفت...

دمت گرم این راه آگاه کردن خیلی عالی است.
میشه یکی از دوستان یه دعوت نامه بالاترین به من بده aryan_p_k@yahoo.com

ناشناس گفت...

koll eslaam bar mabnaye doroogh baraye kasbe mall. koshtar baraye kasbe mal. wa baraye kasbe mal har jenayati ra ba tojihaat mokhtalef wajeb daneste. khoran ra khoob bekhaneem.

chista گفت...

سال ها این نوع تفکر حاکم بوده اما
چون قدرت داشتند آن را ینگونه صریح
عنوان نمیکردند...حال این مردک مافنگی
احساس قدرت کرده و...
در هر حال اینگونه آگا هی ها ضروریست.
ممنون دوست عزیز و موفق باشی

Unknown گفت...

انقلاب، آزادی ، جمهوری اسلامی،  چیبه سر این شعارها آمد . آیتالله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
مسئولین لااقل شجاعت این را داشته باشند که اعلام‏ ‏کنند این حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی و هیچ کس هم حق‏ ‏اعتراض و اظهار نظر و انتقاد ندارد
امیدوارم تا کاملاً دیر نشده‏ ‏مسئولین امر به خود آیند و بیش از این وجهه نظام جمهوری اسلامی را در‏ ‏بین تودههای زجر کشیده و سیلیخورده ایران و در سطح جهانی خدشهدار‏ ‏نکنند و موجب سقوط خود و نظام نگردند