دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

سخن گفتن امام علی با خورشید

در كتب مختلف ، از راويان متعدّدى همانند سلمان فارسى ، عمّار ياسر، ابوذر غفارى ، عبداللّه بن مسعود، عبداللّه بن عبّاس و ... آورده اند كه چون خداوند متعال ، مكّه را توسّط پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و فداكارى امام علىّ بن ابى طالب عليه السلام فتح كرد.
پيش از آن كه حضرت رسول صلوات اللّه عليه عازم و آماده جنگ هَوازن گردد، در حضور جمعى خطاب به علىّ عليه السلام نمود و اظهار داشت : اى علىّ! برخيز و به همراه اصحاب در گوشه اى از قبرستان بقيع وارد شده و هنگامى كه خورشيد طلوع نمايد، با وى مكالمه كن و سخن بگو.
علىّ بن ابى طالب عليه السلام طبق دستور حضرت رسول صلوات اللّه عليه بلند شد و به همراه بعضى از اصحاب به قبرستان بقيع رفت و چون خورشيد طلوع كرد؛ آن را مخاطب قرار داد و گفت :
(السّلام عليك ايّها العبد الدّائر فى طاعة ربّه ).
و خورشيد جواب سلام حضرت علىّ صلوات اللّه عليه را اين چنين پاسخ گفت :
(و عليك السّلام يا اخا رسول اللّه و وصيّه و حجّة اللّه على خلقه ).
بعد از آن ، مولاى متّقيان علىّ عليه السلام به شكرانه چنين كرامت و عظمتى كه خداوند متعال عطايش فرموده بود سر بر خاك نهاد و سجده شكر به جاى آورد.
سپس حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله او را گرفت و بلند نمود و فرمود: اى حبيب من ! تو را بشارت باد بر اين كه خداوند به ميمنت وجود تو بر ملائكه ؛ و بر اهل آسمان مباهات مى كند.
و پس از آن افزود: شكر و سپاس مى گويم خدا را، كه مرا بر ساير پيامبران فضيلت و برترى بخشيد، همچنين مرا به وسيله علىّ بن ابى طالب كه سيّد تمام اوصياء است تأ ييد و يارى نمود

۲ نظر:

ناشناس گفت...

دوست محترم ايا خدا را باور داري يا نه اگر باور داري ومعتقدي كه اين جهان بدين عظمت وپيچيدگي كه حتي سرسوزني بينظمي در هركدام از اجزاي ان نظم تمام جهان را برهم مي زند خالقي هوشمند وكنترل كننده دانايي دارد پس بايد بداني براي خالق هستي هرگونه دخل وتصرفي امكان پذير است بدون اينكه نظم جهان را بهم بزند وقادر است به مخلوقاتش هم حدي از دخل وتصرف را اجازه بدهد به يكي كمتروبه يكي بيشتر ودر پيامبران در حداعلاي ان كه بصورت معجزه نمود مي يابد ولي اگر جز دهريوني كه معتقدي چه خدايي چه خالقي ما حاصل يك اتفاقيم ( كه معلوم نيست معتقدان به ان از كجا به اين نتيجه رسيده اند چون كه اينگونه افراد مي گويند تا نبيم باور نمي كنيم از ان طرف سفت به عقيده اي چسبيداند كه وقوع ان را نديده اندويا طرفدار پروپاقرص نظريه تكامل داروين هستند كه همان طور كه از اسمش پيداست نظريه است وصحت ان اثبات نشده چون دراين صورت ديگر نظريه نبود وقانون يا اصل مي شد)از هيچ امده ايم تا چندس در اين جهان بگذرانيم هركا دلمان خواست بكنيم وبميريم وخاك شده وتمام چه عذابي چه عقابي چه بهشتي چه جهنمي بايد بداني كه عقل انسان ناقص است وچه بسيار مجهولات در اين جهان است كه عقل برايش پاسخي ندارد ودرمقابل هرمجوي كه پاسخي براي يافت مي شود دهها مجهول جديد يافت مي شود

ناشناس گفت...

دیگه واقعا از حرفهای کلیشه ای و بی محتوا که وقتی بچه بودیم تو کتابای بینش اسلامی به خوردمون دادن حالم به هم میخوره. کاش کمی قدرت تفکر عمیقتر و دریدن این خرافات رو داشتیم. کاش ترس از جهنم دستو پامونو و مهمتر از همه عقلمونو فلج نمیکرد. کاش بجای خوندن این کتابای مذهبی و پای منبر رفتن کمی هم به نظر مخالف گوش میکردیم. کاش مهمترین دستاوردهای بشر (تکامل) رو با مشتی خرافات عوض نمیکردیم. کاش به صحبتهای پر از تناقضی که از دل تاریخ هزاران ساله با کلی انحراف به دستمون رسیدن اینقدر اعتماد نداشتیم. کاش افسانه های دینی رو بهترین جواب برای سوالهامون نمی دیدیم. کاش چند وقتی با یه کتاب در مورد تاریخ تمدن انسان می کردیم. کاش کمی بیشتر از یک بنده به انسان معتقد بودیم. دوست دارم بازم ادامه بدم نه به خاطر اینکه کسی رو قانع کنم. فقط
من به اندازه ی یک ابر دلم میگیرد
وقتی از پنجره میبینم حوری
دختر بالغ همسایه
پای کمیاب ترین نارون روی زمین
فقه میخواند.
(سپهری)