دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۴, دوشنبه

برای مذهبان

کفر لغت ديگرى است براى آزادى انديشه. /گراهام گرين/-کسی که برای اولین بار ایده از طرف خداوند آمده ام را مطرح کرد، انسان هوشمندی بود./اروپیدس 484 قبل از میلاد/-من نمى توانم خدائى را تصور کنم که مخلوقات خود را پاداش يا کيفر مى دهد؛ که اهدافش طبق مقاصد ما انسانها شکل گرفته/آلبرت انیشتین/-قبل از اينکه براى آمدن باران به درگاه خدا نماز بياورى، بهتر است برنامه هواشناسى را تماشا کنى./مارک تواین/-مذهب، تخيل است و پايه قدرتش در اين است که در محدوده تمايلات ذاتى مان واقع مى شود/زیگموند فروید/-صريح و روشن بگويم: من مسلمان نيستم. من هيچوقت جرم ارتداد را نپذيرفته ام چون هيچگاه بعنوان يک انسان بالغ و عاقل در زندگى ام هيچ نوع اعتقاد دينى را برسميت نشناخته و اعلام نکرده ام. کسى نمى تواند نسبت به عقيده اى که هيچوقت نداشته، مرتد شود و بخاطر آن مجازات شود. بسيارى از مسلمانانى که مورد احترام من هستند، از اين مساله که به محض تولد به اسلام متعلق مى شوند و اگر تصميم گرفتند آن را برنگزينند مرگ در انتظارشان خواهد بود، وحشت خواهند کرد./سلمان رشدی/-اگر 70میلیون نفر به یک چیزاحمقانه اعتقاد دارند، آن چیز همچنان یک چیز احمقانه است./آنتوان فران/-اگر بخواهیم تنها با قوانین احتمالات قضاوت کنیم، قدرت دعاها صفر است./جودیث هیز/-مذهب جنايت مقدس است./لاادری/-کسانی که میتوانند تو را باورمند به چرندیات بکنند، میتوانند تو را مجبور به انجام کارهای وحشیانه کنند./ولتر/-"هرچقدر میوه های دانش بیشتر در اختیار انسان قرار گیرد، همانقدر باورهای مذهبی از بین خواهد رفت./زیگموند فروید/دين، خودآگاهى انسانى است که هنوز خود را نيافته يا خود را باخته و از دست داده است./کارل ماکس/-میلیون ها انسان نمازخوان و دعا گزار هر روز عاجزانه با تمنا و التماس از خدا چيزى را تقاضا مى کنند: "خدايا اين کار را برايم بکن"، "من اتوموبيل نو مى خوام"، "شغل بهتر مى خوام"، "اين را به من بده"، آن را به من بده". اما مشکل اين است که اگر خدا به دعاها و عجز و التماس شما جواب نداد چه؟ حتما مى گوئيد خواست خدا بوده. اين طور تشخيص داده .... خوب مگر مريضيد که به درگاه او دعا و التماس مى کنيد و وقت خودتان را تلف مى کنيد؟/جورج کالین/-! خدا مرده است اما اعصار بسيارى طول مى کشد تا افسانه اش هم بميرد./نیچه/

۲ نظر:

ناشناس گفت...

webloge arzeshmandist omidvaram be in zoodiha az enerjash kaste nashavad
Rah deraz ast....

ناشناس گفت...

درود بر شما. اگر کتابی در زمینه الحاد بیدینی و خردگرایی از اندیشمندان برای دانلود نیاز دارید من میتوانم به شماکمک کنم.
iran.aryayi@yhoo.com
منو ادد کنید.
نام کاربری من در بالاترین arya.irani
است.