دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۰, پنجشنبه

دلیل اصلی ازدواج یوزارسیف با زلیخا

شیخ صدوق می فرماید پدرم فرمود:سعدبن عبدالله،از ابراهیم بن هاشم،از عبدالله بن مغیره،از حضرت ابی عبدالله نقل کرده که آن جنا بفرمودند: زلیخا خواست به ملاقات یوسف برود از این رو اذن ملاقات گرفت، به او گفتند:به خاطر ان عملی که از تو نسبت به او صادر شد خوش نداریم تو را نزد وی ببریم.زلیخا گفت: از کسی که خوف خدا دارد وحشتی ندارم،پس وقتی وارد بر یوسف شد،یوسف فرمود: ای زلیخا رنگ تو را متغیر می بینم.دلیل چیست؟زلیخا گفت:سپاس خدای را که سلاطین را به واسطه عصیانشان بنده نمود و بندگان را به واسطه اطاعت و فرمانبرداری سلطان و پادشاه قرار داد.یوسف فرمود: چه چیز تو را برآن داشت که آن عمل را نسبت به من انجام دهی؟زلیخا گفت: ای یوسف حسن جمال و زیبایی رویت.یوسف فرمود: اگر پیامبر اخرالزمان را که محمدمی نامند و صورتش از من زیباتر و خلقش بهترو کرامتش بیشتر است چه خواهی کرد؟زلیخا گفتکراست می گویی.یوسف فرمود: چگونه دانستی من ارست می گویم.:زلیخا گفت: وقتی نام مبارکش را بردی محبتش در قلبم جای گرفت.خداوند عزووجل به یوسف وحی نمود،او راست می گوید و من به خاطر محبتش به محمد او را دوست دارم.پس به یوسف فرمان داده شد که با او ازدواج کن.

هیچ نظری موجود نیست: