دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

جمله هایی از اندیشمندان غیر مذهبی

انسان موجود عجيبي است! اگر به او بگوييد در آسمان خدا يكصد ميليارد و نهصد و نود و نه ستاره وجود دارد، بي چون و چرا مي پذيرد. اما اگر در پاركي ببيند روي نيمكتي نوشته اند رنگي نشويد، بي درنگ انگشت خود را به نیمکت می کشد تا مطمئن شود.(نیچه)/عظمت خداي هر كس به اندازه بزرگي مغز اوست و به بيان ديگر، بزرگي خداوند به قدر شايستگي ماست(موریس مترلینگ)/کتاب های دینی را نمی خوانند،تلاوت می کنند.اگر ان ها را با همان دید و دقتی می خواندند که کتاب های راهنمای راه اندازی چرخ گوشت یا دستگاه دی وی دی را می خواندند این قدر پر فروش نبودند.(محمدرضا نیکفر)/در دوران جهالت، مذهب بهترین راهنمای ملت‌ها بود، همان‌طور که در شب‌های تاریک و ظلمانی یک‌نفر نابینا، بهترین راهنما است؛ او، راه را بهتر از بینایان از چاه تمیز می‌دهد. اما، احمقانه خواهد بود که پس از طلوع خورشید، از آن کور پیروی کنیم(هاینریش هاینه،شاعرالمانی)/من حاظرم دینم را فدای حقیقت کنم(گاندی)/اسکیمو:اگر من چیزی درباره خدا و گناه ندانم آیا باز هم به جهنم می روم؟کشیش:نه،اگر ندانی نمی روی.اسکیمو:پس چرا می خواهی این ها را به من بگویی.؟(آنی دیلارد)/ من مي گويم مناره بلند يک کليسا که نوري از آن سوسو می زند  نشانه عدم اعتماد به نفس (مردمان داخل آن) است (داگ مک لويد)/وقتی مروجین مذهبی به سرزمین ما امدند،دردست هایشان کتاب های مقدسشان بود و ما در دست زمینهایمان را داشتیم.پنجاه سال بعد ما در دست کتاب های مقدس داشتیم و ان ها در دستشان زمین های ما را(جومو کیانتا)/
.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزیز عالی بود اما مذهب جزئی از مشکل یا انحراف فکری بزرگتری هست که من اسم اون را توهم می گذارم . توهم زبانی تصویری و نمادین دارد و ما با اندکی تمرکز متوجه این امر می شویم زمانی که حس خودبرتر بینی یا خود کم بینی حسادت دروغ یا حتی هر گونه حساسیت جنسی صورت می گیرد شاهد بروز این توهم هستیم .که البته به قول ریچارد داوکینز ویروسهای ذهنی هستند که عملکرد مغز را مختل کرده و مانند هر مواد مخدر دیگری با آرامش تصنعی باعث تضعیف مغز می شود .

پس فقط مذهب نیست که این ویژگی را دارد هر اتفاق توهم زا می تواند باعث آن شود مانند یک فیلم یا یک کتاب رمانتیک .
انسانها همیشه تخیل و توهم را دوست داشته اند هر گونه حساسیت نسبت به جنس مخالف مانند سکس ویا عشق که باعث جذب مردم به سمت فیلم و کتاب می شود نیز همین ویژگی را دارد البته باور اون شاید سخت باشد هر چند که رد و نقد کردن دین هم زمانی کار غیر ممکنی بود.