دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

هرچند قسم خوری نگفتم، گوید زدلت خودم شنفتم

شعری از معراج نامه ابن دیلاق که در ان بیان می کند که شک و تردید و دو دلی در فرهنگ دین گرایان جایی ندارد. و تو همچنان فقط باید تقلید کنی.


ای بنده مستمند زنهار، ازقهر چنین خدای جبار/سد سال اگر کنی عبادت،در کوه و کمر کشی ریاضت/هرروزه سال روزه گیری،در عز شباب و ضعف پیری/با پای پیاده سالیانه،از صدق کنی طواف خانه/وانگه زفضول و نکته جویی،اندر دل خویشتن بگویی/این خم شدن و به سجده رفتن،حمد از پی ورد و ذکر گفتن/لی لی گه حج به روی یک پا،برگرد سیاه سنگ خارا/اینها همه کار خنده دار است،کارت دگر ای رفیق زار است./شک کردی و کافری تو دیگر،مالیده عبادتت سراسر/در اتش دوزخ چنانی،جاوید به امر وی بمانی/هرچند قسمم خوری نگفتم،گوید زدلت خودم شنفتم.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

علم ثابت کرده که بشر از تک سلولی بوجود آمده و در کتابهای دینی میگویند از آدم و هوا یعنی آدم و حوا که باهم حال کردند و بچه دار شدند و از بچه های آهها با هم خوبیدند یعنی خواهر و برادر با هم حال کردند و همینطور خواهر و برادر باهم حال کردند و اینهمه سیاه و سفید و زرد و نژادهای دیگر درست شده اند . چیزی که من میتوانم در این مورد بگوبم این است که گور جدو آباد دروغگو همین

ناشناس گفت...

سلام سامان هستم از ایران می خوام که به گروه شما بپیوندم تا بتوان عضوی از وبلاگ های شما باشم که کمپین ها و قدم های جدید جنبش سبز را بتوانم در وبلاگم منتشر کنم 8 ماهی است که وبلاگ دارم قبلی را مجبور شدم پاک کنم چون در بلاگ اسکای بود
ممنون
www.greenarchive.wordpress.com
www.barayeazadi.wordpress.com
www.facebook.com/greenrefugeforiran
http://balatarin.com/users/saman1369
http://donbaleh.com/users/saman1369