دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

سرزمین من ،مادر من است.

از پارس برامدم.از پارسوماش.این گفته من است.کورش پسر ماندانا و کمبوجیه.من کورش هخامنش فرمان دادم که بر مردمان ملال نرود.زیرا ملال مرمان ملال من است.و شادمانی مرمان شادمانی من.بگذارید هرکس به ایین خویش باشد،زنان را گرامی بدارید.فرودستان را دریابید.و هرکس به تکلم قبیله خویش سخن گوید،گسستن زنجیرها آرزوی من است.ما شب و شقاوت را خواهیم زدود،زندگی را ستایش خواهیم کرد.تا هست سرزمین من اسمانی باد.که در او رودهای بسیاری به راه ست.ما دامنه ها و دشت هایی داریم دریاوار.سحر امیز،سرسبز و برکت خیز.و شما را گفتم این بهشت بی گزند را گرامی بدارید.سرزمین من توان شکفتنش بسیار است.سرزمین من ،مادر من است.تا هست خنده شادی خیز خودکان خوش باد،تا هست شهریاری بانوان و آواز خنیاگران خوش باد.تا هست رودها بسیار تر و بسیارتر باد.از اندوه و عزا به دور باد سرزمین من.تا هست هرگز دلتنگی به دیدارتان نیاید.تا هست اندوه ادمیان مرده باشد.به یادتان می اورم بهترین ارمغان ادمی ازادی ست. باشد که تا هست از خان و مان ملتم عطر و ترانه برخیزد.مردمان ما شایسته ارامش و ازادی اند،مردمان ما شایسته شادمانی و ترانه اند.،مردمان ما شایسته عدالت و علاقه اند،دودمانتان در آرامش، زندگی هاتان دراز، و آینده روشن تر از امروزتان، این آرزوی من است
منبع:برگزیده ای از سخنان کورش بزرگ در منشورهای پارسوماش ،شوشیانا و پرشیا

۶ نظر:

Khodadad گفت...

می تونم بپرسم اين منشورهای پارسوماش و شوشيانا و پرشيا اصلشون کجاست و ترجمه اين متون از کجا آمده که شما نقل کرديد؟ در ضمن، چرا شوشيانا و پرشيا، بجای شوش و پارس؟؟؟ خيلی برام جالبه، چون تا به حال در تمام عمرم اسمی از منشورهای شوشيانا و پارسوماش نشنيده بودم...

ناشناس گفت...

این چرت و پرتها فقط زاییده ذهنی عقده ای است که به علت نداشتن تاریخی روشن و احساس حقارت در برابر تمدنهای دیرین است.چند سالیست که این لوح مسخره را علم کرده اند و هی منشور منشور به راه اندخته اند.کسی نیست بگوید این لوح که متعلق به تمدن عیلامی و یا بابلی و به خط میخی است را بر چه اساسی ترجمه کرده اند.ملاک ترجمه آن چه بوده و چه کسی آن را ترجمه کرده.

ناشناس گفت...

روز جهانی کورش مسخره(روز جهانی کس خلها)مبارک.ایرانیها حتما مقام اول را کسب خواهند کرد.

ناشناس گفت...

از کامنت های دو ناشناس بالایی می توان به شعورتان پی برد.قبل از سوال کردن بهتر است کمی تحقیق کنید و تربیت خانوادگی تان را هم نشان ندهید.چون باعث عذاب است

ناشناس گفت...

mamlekat pore az in ahmaghaie bishour ke faghat baladan az zabuneshun bara zer zadan estefade konan
inha faghat maghz daran andaze chize nanashoon

hessamoddin گفت...

تنها در ایران وطن پرستی جرم است.