دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ فروردین ۲۴, دوشنبه

ستایش فقر در اسلام

پیامبر اسلام:از دنیا چشم بپوشید تا خدا شما را دوست بدارد(1)/ای فقیران اگر بدانید که پیش خدا چه ها دارید دوست خواهید داشت که فقر شما بیشتر شود.(2)//پیامبر اسلام:به بهشت نگاه کردم و دیدم که بیشتر مردمان ان فقیر هستند.(3)/در روز قیامت فقر پیش خدا زینت است(4)/صبر خوب است اما بای فقیران خخوبتر است.(5)/پیامبر اسلام: خداوند با من تکلم فرمود و به من گفت من هرگاه بنده ای را دوست داشته باشم به او سه چیز را عطا می کنم:دل او را محزون می کنم.،بدن او را بیمار می کنم، و دست او را از مال دنیا کوتاه می گردانم و هرگاه بنده ای را دشمن داشته باشمسه چیز به او می دهم:دل او را شاد می کنم،بدنش را سالم می گردانم ودست او را از اموال دنیا پر می گرداند فرمود همه مشتاق بهشت هستند و بهشت مشتاق فقرا(6)

منابع:
1-نهج الفصاحه /حضرت محمد/جلد 1و2/صفحه 52 و 53
2-نهج الفصاحه /حضرت محمد/جلد 1و2/صفحه 492
3-نهج الفصاحه /حضرت محمد/جلد 1و2/صفحه501
4-نهج الفصاحه /حضرت محمد/جلد 1و2/صفحه 437
5و6-نهج الفصاحه /حضرت محمد/جلد 1و2/صفحه 425-معراج السعاده صفحه 295

هیچ نظری موجود نیست: