دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۷ اسفند ۱۲, دوشنبه

حیوانات قبل از حیوان شدن



حيواناتى كه مسخ شده اند دوازده صنفند، اما فيل پس از آن پادشاهى بود كه زنا و لواطه ميكرد و خرگوش زنى بود كه با شوهر خود خيانت ميكرد و غسل حيض و جنابت نميكرد و شب پره خرماى مردم را مى دزديد و ميمون و خوك جماعتى بودند از بنى اسرائيل كه در روز شنبه شكار كردند و امام سوسمار و چلپاسه گروهى بودند از بنى اسرئيل كه در زمان حضرت عيسى چون مائده از آسمان نازل شد، ايمان نياوردند و مسخ شدند، پ و اما عقرب مرد سخن چينى بود و اما زنبور قصابى بود كه از ترازو دزدى ميكرد.
در روايت ديگر منقول است كه خرس ، مردى بود كه مردم بااو عمل قبيح ميكردند. وسوسمار، اعرابى بود كه مال حاجيان را ميدزديد. و عنكبوت زنى بود كه از براى شوهر خود سحر ميكرد و دعموص مرد سخن چينى بود كه درميان دوستان جدائى ميانداخت و مار و ماهى دويت بود و شب پره خرما از سردرخت ميدزديد و ميمون يهودانند كه ماهى در شنبه شكار كردند و خوك جماعتى اند كه ايمان بمائده آسمان نياوردند.
موش گروهى از يهود بودند كه خدا برايشان غضب كرد و پشه شخصى بود كه استهزا به پيغمبران و شپش ازحسد مسخ شد و روزى پيغمبرى از پيغمبران بنى اسرائيل نماز ميكرد و يكى از بيخردان بنى اسرائيل آمد در برابر او استهزاء باو ميكرد، بصورت شپش مسخ شد و چلپاسه جماعتى از بنى اسرائيل بودند كه فرزندان پيغمبران را دشنام ميدادند و با ايشان دشمنى ميكردند. وخارپشت مرد كج خلقى بود

منبع: حلیه المتقین علامه مجلسی

۴ نظر:

Hamidreza Zandi گفت...

با تشکر از دوست عزیز بابت انتشار این مطلب.
خیلی خوب می شد اگر می تونستید بگید مطلب به نقل از باب چندم حلیه المتقین است

ناشناس گفت...

سلام من تازه عضو بالاترین شدم. و چون از لینکا و بلاگ شما خیلی خوشم میاد گفتم از شما بپرسم:
امتیازها در روز چه جوری کم میشه با اضافه کردن لینک و ... چون هرچی سعی کردم از مقدار انرژی بفهمم نشد!

حال دیگه فیل مگه چه مشکلی داره!!! ما هم اینکارا رو بکنیم فیل میشیم یعنی چه خوب؟!

نیما گفت...

در ضمن فکر کنم تو این بلاگ با openId نمیشه کامنت گذاشت، چون، عکس آنتی اسپم ظاهر نمیشه

Unknown گفت...

من با ماجرای این خرسه خیلی حال کردم. خیلی با مزه بود