دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

خلیج همیشگی فارس.خلیجی در دل اعراب.

خليج ع رب ي اين نام جعلي و تازه ساخت براي خليج فارس به سياست بازي انگليسيها بر مي گردد كه در سال 1345 خورشيدي(1966ميلادي) سر چارلز م. بلگريو (نماينده سياسي انگليسي در بحرين در سالهاي 1305 تا 1336) در كتابي بنام ساحل دزدان دریایی، نوشت كه اعراب دوست دارند خليج فارس را خليج ع رب ي بنامند، نيز كمي پيشتر در سال 1336 خورشيدي(1957ميلادي) رودريك اووين از اعضاي سازمان جاسوسي انگليس واژه خليج ع رب ي را بكار برد كه اينها در مجموع حاصل واكنش ناجوانمردانه انگليسي ها در برابر ملي شدن صنعت نفت ایران بود.استفاده از این واژه جعلی با تکیه بر پول نفت اعراب و کوتاهی و نادانی حکومت اسلامی بعد از انقلاب ایران باعث گردید که به سرعت اصطلاح «الخلیج‌ال ع رب ی» در مطبوعات كشورهای عربی رواج پیدا می‌كند و در مكاتبات رسمی به زبان انگلیسی‌ نیز اصطلاح «آرابیان گولف» جای‌گزین اصطلاح رایج قدیمی «پرشین گولف» می‌گردد. بعضی از كشورهای عرب از اصرار در به كار بردن این نام ساختگی دست برنمی‌داشتند و حتی اعتبار هنگفتی از محل درآمدهای كلان نفتی در اختیار بعضی از مأموران سیاسی خود در خارج از کشور گذاشته شده بود تا با تطمیع مطبوعات خارجی نام مجعول خلیج‌ع رب ی را به جای خلیج‌فارس رواج بدهند. اما مطبوعات معتبر خارجی با وجود همۀ این تطمیع‌ها حاضر نشدند اصطلاح مجعول خلیج‌ ع رب ی را به كار ببرند. ولی تا این حد تسلیم شدند كه به جای خلیج‌فارس یا خلیج ع رب ی فقط «خلیج» بنویسند.


در این پست قصد دارم مدارک انکار ناپذیری را از درون  و دل کتاب های تاریخی خود اعراب برای خوانندگان وبلاگم قرار دهم  تا اعراب بدانند که حتی خودشان به چیزی که می گویند باور ندارند و انچه که باعث شد این کار را انجام دهم این است که نشان دهم سرزمین من مادر من است.


  1. اولین کتابی که نام کهن خلیج فارس را در ان بررسی می کنیم کتاب احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم یکی از معتبرترین کتاب های تاریخ عرب است. که در ان به بحر فارس اشاره شده است
                                               برای بزرگتر شدن تصویر روی ان کلیک کنید.



2- کتاب تاریخی دوم کامل ابن اثیر از بزرگترین کتاب های تاریخ اسلام است.






3- منبع تاریخی سوم کتاب البدا و تاریخ است که به طور مشخص به خلیج فارس اشاره دارد.


4- کتاب  بعدی تاریخ ابن خلدون از معتبرترین کتب تاریخ عرب و اسلام است که در دو صفحه مختلف به خلیج همیشگی فارس اشاره می کنند.




5- منبع بعدی کتاب البدایه و النهایه می باشد




6-منبع بعدی کتاب البلدان ابن فقیه جغرافیدان مشهور قرن سوم هجری می باشد




7-منبع بعدی کتاب المنتظم کتاب بسیار معروف تاریخ عرب و اسلام است




8-منبع بعدی را می توان بزرگترین کتاب تاریخی مسلمانان دانست.بله.تاریخ طبری




9- کتاب بعدی مربوط به مورخ شیعی اسلام است مسعودی و کتاب او مروج الذهب(جلد 1 ص111) که مورخ مشهور قرن چهارم هجری است.




10-منبع بعدی کتاب بسیار معروف معجم البلدان می باشد.




11- منبع بعدی نقشه ای است که اصطخری معروفترین جغرفی دان نامی عرب در کتاب خود صور الاقالیم کشیده است که بسیار نایاب است و در نسخه های اصلی پیدا می شود.




12-تصویر بعدی مربوط به نسخه خطی المسالک و الممالک است که بسیار نایاب است ودر 726 ه.ق و به خط ابن ساوجی نوشته و کشیده شده است.


13- منبع بعدی دیگر که بسیار کم یاب است و یک نکته اضافه دیگر نسبت به دیگر نقشه ها دارد مربوط می شود به  نقشه ادریسی جغرافیدان نامی که در این نقشه اگر با دقت نگاه کنیم می بینیم که هرچه تمدن بزرگ وجود دارد مربوط به شمال خلیج فارس می باشد و اصولا چیزی به نام تمدن در جنوب خلیج فارس وجود نداشته.این نقشه مربوط به تقریبا 1000 سال پیش است و از این نظر بسیار اهمیت دارد.




14-.همچنین منابع بسیار موثق و معتبر دیگری هم وجود دارد که مجالی برای پرداختن به ان ها نیست.امید که سرمایه های کشورمان را قدر بنهیم و اعراب به خود ایند و انچه را که شایسته شان است داشته باشند و نه ان چه که ارزویش را دارند.

۷ نظر:

SVZ گفت...

درود بر شما و تشکر از زحمتی که کشیده اید برای ارائه این مطالب و مراجع تاریخی.

ناشناس گفت...

همین که هر روز به هر بهانه ای بدنبال اثبات فارس بودن خلیج هستید،نشان از این است که این خلیج هیچگاه فارس نبوده،بلکه عربی بوده.حالا هی خودتون رو جر بدین تا پاره بشین.این خلیج،خلیج عربی بوده،هست و خواهد ماند.

ناشناس گفت...

آقای ناشناس من آقای ز هستم،
کاری ندارم که پول مفت شیخهای دور و بر خلیج فارس داره کار خودش رو میکنه. ولی همون که شما داری هی عین اسپند روی آتیش جلز و ولز میکنی نشونه ی اینه که نویسنده به جای حساس زده. یادت باشه که الاعراب اشد فی الفتنه. اگه سواد عربی نداری که نقشه های بالا رو بفهمی سعی کن از بزرگترت معنی این جمله رو بفهمی. ما هر چی میکشیم از امثال توئه. حالا برو بشین روی یخ و یه کم مطالعه کن شاید سوادت بره بالا. شعور رو که بعید میدونم. برو قربونت برو

ناشناس گفت...

انهایی که هر روز به جلز و ولز میاتن شما فارسهای الکی خوش هستید با آن تاریخ سراسر جعل و کذب.کمی بیشتر بهتون رو بدن میگین خدا هم ایرانی و فارسه.

ناشناس گفت...

خطاب به ناشناسی که گوه اضافی خورده ... هیچ سندی برای عربی نشان دادن خلیج فارس نداری ، بنابراین توصیه می کنم دهنت رو ببندی

\dhl گفت...

خطاب به ناشناس ع ر ب
نه همون خدا عرب باشه بهتره

arsh irani گفت...

با سلام و تشکر از زحمات شما.
این لینک را به پاسداشت زحمات شما بعنوان اولین وبلاگ رفرنس شده در پست مرتبط با همین موضوع قرار دادم.
ضمنا این اولین نظر من در وب‌ی غیر از وب‌لاگ خودم می‌باشد.
امیدوارم که به تلاش خستگی‌ناپذیرتان ادامه دهید.
پیروز باشید!