دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

فداکاری اهو برای حسین

روزى امام حسن مجتبى عليه السّلام در كنار حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله ايستاده بود، كه يك شكارچى در حالى كه بچّه آهوئى را به همراه داشت وارد شد؛ و اظهار داشت : يا رسول اللّه ! من اين بچّه آهو را شكار كرده ام و آن را براى فرزندانت حسن و حسين عليهماالسّلام هديه آورده ام .
حضرت آن بچّه آهو را قبول نمود و به امام حسن مجتبى عليه السّلام داد و براى شكارچى دعاى خير نمود.
و پس از ساعتى حسين عليه السّلام آمد؛ و چون ديد برادرش با بچّه آهوئى سرگرم بازى است گفت : آن را از كجا آورده اى ؟
جواب داد: جدّم رسول اللّه آن را به من داد.
امام حسين عليه السّلام سريع به سوى جدّش رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله روانه شد و اظهار داشت : چرا به برادرم بچّه آهو داده اى و به من نمى دهى ؟!
و مرتّب اين سخن را تكرار مى نمود و حضرت رسول نيز او را با ملاطفت و مهربانى دلدارى مى داد، تا آن كه حسين عليه السّلام مشغول گريه شد.
ناگاه جلوى مسجد سر و صدائى به پا شد، هنگامى كه مشاهده كردند، ديدند كه گرگى آهوئى را به همراه بچّه اش آورده است .
همين كه نزد حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله رسيدند، آهو با زبان فصيح ، به عربى لب به سخن گشود و گفت : يا رسول اللّه ! من داراى دو بچّه شيرخواره بودم ، يكى از آن ها را شكارچى گرفت و براى شما آورد؛ و اين بچّه برايم باقى ماند و خوشحال بودم .
و هنگامى كه مشغول شيردادنش بودم صدائى شنيدم كه مى گفت :
زود باش ! با سرعت بچّه ات را نزد پيامبر خدا بِبَر، چون حسين عليه السّلام با حالت گريه درخواست آن را دارد؛ و تا قبل از آن كه اشك بر گونه هايش جارى گردد، خودت را با بچّه ات بايد آن جا رسانى ؛ وگرنه اين گرگ تو و بچّه ات را نابود مى كند.
و سپس گفت : يا رسول اللّه ! من مسافت زيادى را با سرعت آمده ام و خدا را شكر مى گويم كه پيش از جارى شدن اشك بر صورت مبارك فرزندت حسين خود را به اينجا رسانده ام .
در اين هنگام صداى تكبير از جمعيّت بلند شد؛ و حضرت براى آهو دعا نمود و بچّه اش را تحويل حسين عليه السّلام داد؛ و آن را نزد مادرش حضرت زهراء عليها السّلام آورد و همگى شادمان گرديدند.
منابع:
بحارالا نوار: ج 43، ص 312
منتخب طريحى : ص 123

۴ نظر:

ناشناس گفت...

مرلیان جان من متوجه نشدم بالاخره گرگ بجه آهو رو برده واسه ممد یا آهوی مادر؟؟؟؟؟

ناشناس گفت...

هیچ کاری زشت تر از توهین با اعتقادات دیگران نیست.سعی کن فهم و شعور این رو پیدا کنی که به اعتقادات دیگران هر چند غلط ولی احترام بزاری.به امید چنین روزی...

ناشناس گفت...

خدا به کسانی‌ که به همچین چیز‌هایی‌ اعتقاد دارند شفای عاجل بده! آخه مرتیکه (اون ناشناسی که کامنت تنها قبلی‌ رو گذشته منظورم هست)، مگه خدا به تو عقل نداده؟

جداً باید برای آدمی‌ مثل شما طلب شفا کرد از خدا!

ناشناس گفت...

برو بحارالانوار رو بخون
اين جلد و اين صفحه كه نوشتي
ميبيني كه همچين چيزي نيست
هم دروغگويي هم خالي بند