دانشجویان زندانی راآزاد کنید

حمایت

۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

روزگاري خاك ما آباد بود / از همه نيرنگ ها آزاد بود

کشیشان و موبدان می گویند تنها مذهب ما سلوک برامدگان زمین است.اما من به این قول گول قسم نخواهم خورد.زیرا ازادی اندیشه ،آزادی آدمی ست./اهورا مزدا شادمانی را افرید،برای مردمان افرید.پس باور بیاورید هر حکومتی که شادمانی را زا مردمان بگیرد شکت خواهد خورد.(1)/.-من فرزند پاکی ها بر این سنگ سرد نوشتم.هیچ یوغی برازنده انسان نیست./به پیروان خود گفتم من هرگز کسی را به دلیل ایین و باورش به بند نخواهم کشید.شما نیز با دانایی به ارایش اورنگ خویش برخیزید،زیرا او که نمی اوموزد خردمند نیست./تا هست خنده شادی کودکان خوش باد،تا هست رمه بسیار و رودها بسیار تر باد، تا هست هرگز دلتنگی به دیدارتان نیاید.، تا هست اندوه ادمیان و تنگدستی و تاریکی مرده باشد./و گفتم تا بر این سنگ سرد بنویسند جز اتش ازادی،هیچ چراغ روشنی براین پهنه نخواهد پایید./هرگز هیچ شکست خورده ای را تحقیر مکن.،هیچ اسیری را دشنام نده،همیشه و همه جا مردمان گرامی اند./دودمانتان در ارامش،زندگی هاتان دراز،و اینده روشن تر از امروزتان.این آروزی من است(2).
ا-منشور پرشیا.(کورش بزرگ)
2-منشور شوشایانا(کورش بزرگ)

۴ نظر:

ناشناس گفت...

دلم به حال شما فارسهای کس خل میسوزه که با این توهمات و افسانه ها دل خوش کرده اید و برای تنظیم هویتی برای خودتان همنچنان به جعل تاریخ مشغولید.

ناشناس گفت...

به بالایی
تو برو سوسمارتو بخور

ناشناس گفت...

agha damet garam
az sokhanan korosh lazat bordim
ahadisi ham ke neveshti aksaran mesl hadis piaz akke jaeelie

ناشناس گفت...

خوشم مياد برنامه گذاشتي خار مادر هرچي عربه سوسمار خور كس كش رو بگاهي. دمت گرم